امکان پرداخت هزینه بیمه تکمیلی دارو بدون ارائه نسخه از اسفند اجرا می‌شود

رییس کل بیمه مرکزی گفت: بعد از فراز و فرودهای متوالی برنامه این است که با شروع اسفندماه نیاز نباشد مردم برای پرداخت هزینه‌های دارو، نسخ فیزیکی را به بیمه‌های تکمیلی ارائه دهند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، «علی استادهاشمی» در نمایشگاه مطبوعات و رسانه اظهار داشت: بحث نسخ الکترونیک نزدیک به ۲ سال است که بین بیمه‌گرهای پایه، وزارت بهداشت و بیمه‌های تکمیلی و بیمه مرکزی در حال انجام است. اکنون بعد از فراز و فرودهای متوالی برنامه این است که با آغاز اسفندماه نیاز نباشد مردم عزیز برای پرداخت هزینه‌های دارو، نسخ فیزیکی را به بیمه‌های تکمیلی ارائه دهند.

وی افزود: مبنا این است که نسخه‌هایی که در داروخانه‌ها برای بیمه‌گرهای پایه می‌رود و محاسبات روی آن‌ها انجام می‌شود برای بیمه‌های تکمیلی ارسال شود. بیمه مرکزی در فرصت بسیار کوتاهی حدودا بین ۳ تا ۵ روز ارزیابی‌های خود را انجام می‌دهد تا پرداخت صورت بگیرد.

رئیس‌کل بیمه مرکزی تصریح کرد: اگر نیاز باشد که بررسی مجددی انجام شود به فرد اطلاع‌ می‌دهیم تا نسخه را دوباره برای ما ارسال کند. این طرح اکنون روی دارو انجام می‌شود تا پس از آن به مرور سراغ کلینیک و بخش‌های دیگر خواهیم رفت.

وی درباره ضریب نفوذ صنعت بیمه در دولت سیزدهم گفت: بخشی از فرمولی که برای محاسبه ضریب نفوذ داریم به پرداخت حق بیمه‌های تولیدی در صنعت و بخشی دیگر به تولید ناخالص داخلی برمی‌گردد که آمار آن باید تا ۲ ماه پس از پایان سال نهایی شود. احتمالی که می‌دهیم این است که ضریب نفوذ با رشد همراه شود. به این دلیل که در بیمه‌های تکمیلی توانسته‌ایم حق بیمه را افزایش دهیم و در برخی رشته‌ها مانند بیمه عمر نسبت به سال گذشته استقبال بیشتری از سوی مردم انجام شده است. برای رسیدن به یک ضریب نفوذ خود در صنعت بیمه باید تلاش کرد که بیمه بیش از گذشته در سبد زندگی مردم قرار بگیرد.

استادهاشمی تاکید کرد: برای این کار باید محصولات جدیدی طراحی کنیم تا مردم با بیمه‌ها بیشتر آشنا شوند. ۲ ابزار برای آینده صنعت بیمه دارای اهمیت است. یکی فناوری‌های جدیدی است که ما به سرعت در سال جاری به سمت استفاده از فناوری‌های جدید رفتیم. دیگری محصولات جدید است که باید بر اساس فناوری‌های جدید طراحی شود. امسال کارهای خوبی در صنعت بیمه انجام داده‌ایم و امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

وی درباره کروکی برخط گفت: از آذر امسال «کروکی برخط» در کشور به مرحله اجرا درآمده است و به صورت هفتگی در حال رفع مشکلات آن هستیم تا مردم در سفرهای نوروزی به شکل کامل بتوانند از کروکی برخط استفاده کنند.

کد خبر 71750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =