تولید ۱۲ میلیون تن پلیمر در سال

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که هم اکنون ظرفیت تولید مواد پلیمری کشور افزون بر ۷.۴ میلیون تن در سال است گفت: با راه اندازی طرح های در دست اجرا این ظرفیت تا پایان برنامه ششم به ۱۲ میلیون تن افزایش خواهد یافت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که هم اکنون ظرفیت تولید مواد پلیمری کشور افزون بر 7.4 میلیون تن در سال است گفت: با راه اندازی طرح های در دست اجرا این ظرفیت تا پایان برنامه ششم به 12 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز، مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز چهارشنبه (بیست و پنجم فروردین ماه) در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اظهارکرد: هم اکنون فرصتی بوجود آمده تا در یکی معتبرترین نمایشگاه های تخصصی در حوزه صنعت پلاستیک حضور داشته باشم. این نمایشگاه همزمان با شروع برجام و نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بوده که آن را به فال نیک می گیریم.

شاهدایی افزود: دهمین نمایشگاه ایران پلاست400 شرکت داخلی و 500 شرکت خارجی از 25 کشورجهان حضور دارند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در فضای 25 هزار متر مربعی برگزار می شود که 17هزار متر مربع آن به شرکتهای داخلی و8هزار متر مربع به شرکتهای خارجی اختصاص یافته است.در این نمایشگاه 13 کشور اروپایی، 10 کشور آسیایی و 2 کشور از افریقا و اقیانوسیه حضور دارند.

وی ادامه داد: علاوه برآن با برنامه ریزی های انجام شده ، بالغ بر 200 هیات تجاری تخصصی صنعت پلاستیک، از 18 کشور نیز از این نمایشگاه بازدید خواهند نمود. با توجه به اینکه نمایشگاه ایران پلاست در حوزه صنایع پلیمری برگزار می گردد، اعلام می نماییم هم اکنون ظرفیت تولید مواد پلیمری کشور افزون بر 7.4 میلیون تن در سال است که با راه اندازی طرحهای در دست اجرا این ظرفیت تا پایان برنامه ششم به 12 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

شاهدایی تصریح کرد: امسال سه واحد پلی اتیلن پتروشیمی کردستان، لرستان و مهاباد و دو واحد پلی استایرن در عسلویه مجموعا با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن در سال وارد مدار تولید خواهند شد.

وی ادامه داد: صنایع پلیمری کشور باید ارتباطات راهبردی و بلند مدتی را با بازارهای موجود کشور،همچون صنعت خودرو،صنایع بسته بندی، مواد غذایی و کشاورزی ایجاد نمایند و بازارهای هدف جدید به ویژه کشورهای همسایه را به صورت خاص مدنظر قرار دهند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: برهمین اساس شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش دارد تا با بهره گیری از تجارب ارزش آفرین، گام های موثری را بردارد. شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور توسعه صنایع تکمیلی، تولید خوراک، برروی صنایع پایین دستی انتقال دانش فنی و بروزرسانی تکنولوژی های مورد نیاز را با برنامه ریزی در طرحهای جدید صنعت،مذاکرات و حضور هرچه پررنگ تر در عرصه های بین المللی در دستور کار خود قرار داده است و امیدواریم با بهبود روابط بین المللی بتوانیم در این امر به موفقیت برسیم.

وی افزود: از سوی دیگر برگزاری نمایشگاه هایی همانند این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای شرکتهای ایرانی و خارجی فعال در این صنعت فراهم می نماید، تا باارائه پتانسیل ها و قابلیتهای علمی، فنی و خدماتی اعم از خدمات فنی، مهندسی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات پلیمری، زمینه همکاری های هرچه بیشتر و بلند مدت متخصصان این صنعت را به وجود آورند زیرا دستیابی به چنین موفقیت هایی ارزشمند ضمن تضمین امنیت اقتصادی کشور در بلندمدت جمهوری اسلامی ایران را در جایگاه بالاتری از فرآیند توسعه قرار خواهد داد این امر می تواند تاثیر به سزایی برگسترش تعاملات بین اللملی ایران در چارچوب مبادلات تجاری و کالا و خدمات نیز داشته باشد.

شاهدایی خاطرنشان کرد: امیدواریم در دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست بتوانیم خدمتگزار این صنعت ارزش آفرین و بالنده کشور بوده و دست در دست هم و با اقدام و عمل افزون ترف شاهد تحقق سیاست ها و راهبردهای اقتصاد مقاومتی باشیم و موجبات افتخار و سرافرازی ایران عزیز را فراهم آوریم.

کد خبر 7233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =