لزوم توجه به گردشگری در مناطق آزاد

دبير شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با اشاره به اينكه مناطق آزاد كشور بستر پديدار شدن افكار جديد است به اين موضوع تاكيد كرد كه بايد پنجره هاي فرهنگ و هنر را به سوي توسعه اين مناطق باز كنيم

به گزارش اگزیم نیوز از پايگاه خبري مناطق آزاد؛ اكبر تركان اين مطلب را در دومين روز از اجلاس مشترك معاونان، مديران و دبيران شوراهاي راهبردي فرهنگي، اجتماعي و گردشگري مناطق آزاد كشور در تهران عنوان كرد.
تركان ، توسعه جوامع محلي را پيش نياز توسعه مناطق آزاد دانست و افزود: توسعه، يك پديده وارداتي نيست و توسعه گران همان هايي هستند كه در منطقه زندگي مي كنند.
دبير شورايعالي مناطق آزاد به حضور دستگاه ها و نهادهاي داخل منطقه آزاد اشاره كرد و گفت: امروز حضور يك منطقه آزاد، دستگاه ها و نهادهاي داخل منطقه را به حركت وا داشته است و در اين ميان، بنگاه هايي كه در اين مناطق فعاليت مي كنند ، مي توانند به يك بنگاه اجتماعي تبديل شوند.

**حوزه گردشگري مناطق آزاد نيازمند فعاليت بيشتر 
«محمدعلي زم» معاون فرهنگي اجتماعي و گردشگري مناطق آزاد كشور نيز در ادامه گفت: حوزه گردشگري مناطق آزاد نيازمند فعاليت و كار بيشتر در اين حوزه است و افزايش سطح كيفيت و خدمات بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
زم بر اهميت اقتصاد هنر، تشكيل انجمن ها در حوزه هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي و گردشگري، تقويت حوزه ورزش هاي تخصصي، ورزش مدارس و حضور بخش خصوصي در حوزه بهداشت درمان و سلامت طب سنتي و مكمل در مناطق آزاد تاكيد كرد.
ارتقاي دانشگاه ها در راستاي بين المللي شدن، تاسيس مدارس بين المللي، كيفي سازي تحصيلات و توانمندسازي آنان، برندسازي در حوزه روستايي، همگاني شدن فعاليت هاي قرآني، آموزش جوامع محلي در زمينه محيط زيست و اقتصادي كردن آن و آشتي با طبيعت از جمله موارد مورد تاكيد زم بود.
زم همچنين از اجراي «طرح ملي افق» با شعار «هر ايراني؛ يك جلد قرآن كريم» از روز ولادت اميرمومنان علي (ع) در مناطق آزاد كشور خبر داد.
اجلاس دو روزه مديران و مسئولان فرهنگي مناطق آزاد كشور 26 و 27 فروردين با هدف بررسي برنامه هاي سال 95 مناطق آزاد كشور در تهران برگزار شد.

کد خبر 7238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =