تاکید بر تعهد آمریکایی در اجرای برجام

ولی الله سیف برای شرکت در نشست مشترک بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به کشور آمریکا سفر کرده است. سیف در این سفر بدون حضور خبرنگاران با جک لیو وزیر خزانه داری آمریکا دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، در بیانیه‌ای که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در رابطه با این دیدار منتشر کرده، آمده است «لو» در این دیدار به سیف گفته است: «تا زمانی که ایران به تعهدات خود براساس برجام عمل کند، آمریکا با حسن‌نیت به اجرای تعهدات مرتبط با تحریم‌ها ادامه خواهد داد.»

از بی بی سی نقل شده است، این ملاقات در حالی انجام شده که مخالفت‌ها در کنگره با احتمال تسهیل انجام معاملات دلاری موسسات و شرکت‌های خارجی با ایران ادامه دارد.

دولت آمریکا، زیر نظر وزارت خزانه‌داری و جیکوب لو، درحال طراحی شیوه‌ای است که به موسسات مالی در خارج از آمریکا اجازه می‌دهد برای تجارت مشروع با ایران به دلار دسترسی پیدا کنند.

همچنین به گفته وزیر خارجه آمریکا «دولت آمریکا تلاش می‌کند زمینه لازم را فراهم کند تا بانک‌های آمریکایی بتوانند در زمینه هایی که پس از توافق هسته‌ای ممنوعیتی برای آنها وجود ندارد، با ایران مبادلات مالی داشته باشند.» 

به گزارش اگزیم نیوز و به نوشته رسانه های آمریکایی، سیف از فرصت نشست بانک جهانی برای ارتباط با مراجع اقتصادی آمریکا و دیگر کشورهای جهان استفاده می کند.

همچنین قرار بر این است که رئیس بانک مرکزی در شورای روابط خارجی آمریکا درباره شرایط اجرای برجام و لغو عملی تحریم ها گفتگو کند. در سالهای گذشته، محمود بهمنی رئیس‌کل سابق بانک مرکزی نیز برای شرکت در اجلاس بانک جهانی به واشنگتن سفر کرده بود.

کد خبر 7241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =