حرکت لاک پشتی رشد اقتصادی اژدهای زرد

چین در سه ماهه منتهی به ماه مارس در مقایسه با سال گذشته افزایشی ۶.۷ درصدی را تجربه کرده است که بر اساس گزارش CNN MONEY این مقدار بالاتر از تصور و پیش بینی ۶.۶ درصدی اقتصاد دانان بوده است

بر اساس گزارش اداره ملی آمار چین تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه منتهی به ماه مارس در مقایسه با سال گذشته افزایشی 6.7 درصدی را تجربه کرده است که بر اساس گزارشCNN MONEY  این مقدار بالاتر از تصور و پیش بینی 6.6 درصدی اقتصاد دانان بوده است.

به عقیده لوئیس کویجس ( اقتصاد دان آکسفوردی) با اینکه چین از بحران مالی که در اواخر سال 2009 به آن دچار شده در حال عبور است اما در این روزها هم رشد چشم گیری را تجربه نمی کند و با سرعت کمی مسیر صعودی را پیش می رود. لوئیس بر این باور است  که پیشرفت های اخیر اقتصادی چین انتظار می رود در سه ماهه دوم سال جاری نیز روند مناسبی از اقتصاد چین به نمایش گذاشته شود.

اما چشم اندازها نشانگر آن است که دولت چین به منظور رسیدن به اهداف خود و رشد هر چه بیشتر به یک تکیه گاه محکم به عنوان محرک قوی نیازمند است و سرمایه گذاری در ساخت و ساز یکی از مهمترین محرک ها است.

هفته گذشته اقتصاد دانان در CNN MONEY  پیش بینی کرده بودند که رشد تولید ناخالص این کشور برای امسال چیزی در حدود 6.3 درصد خواهد بود که رقم از بازه ای که دولت پیش بینی کرده (6.5 -7 درصد) کم تر است و همچنین در مقایسه با رشد GDP پارسال که 6.9 ثبت شده در جایگاه پایین تری قرار دارد. پس از سال ها رشد انفجاری در شرایط کنونی  موتور اقتصادی اژدهای زرد در حال خنک شدن است و این اتفاق تا حدودی به دلیل تلاش های دولت است تا رشد اقتصادی این کشور را از بخش تولید به بخش خدمات منتقل کند.

برخی کارشناسان اظهار می کنند شرایط رو به بهبود است. نیگ ژانگ یک اقتصاد دان چینی بر این باور است که آینده روشنی در انتظار اژدهای زرد خواهد بود و این آینده بهترمدیون بهبود بخش مالی وپشتیبانی های اعتباری است.

مقامات چینی به امید آنند که با اعتماد به سرمایه گذاران رکود اقصادی را مدیریت کرده و بازارهای آشفته سال 2015 را در سال جدید نجات دهند.

 

 

 

 

کد خبر 7246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =