رشد اقتصادی حوزه نفت در ۱۴۰۲ بیانگر شکست تحریم صنعت نفت است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام‌ های موفق دولت در حوزه نفت و گاز نتیجه تصمیم‌های درست و به‌موقع بوده، گفت: رشد اقتصادی بخش نفت در سال ۱۴۰۲ بیانگر شکست طرح تحریم صنعت نفت است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از وزارت نفت، جعفر قادری با اشاره به رشد اقتصادی بخش نفت و گاز ایران به‌ عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی دشمنان نمی‌تواند در حوزه نفت و گاز برای ما محدودیت و مشکل ایجاد کند و این بخش هم‌اکنون پیشران اقتصادی کشور است و اقدام‌های موفق دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز، باعث به نتیجه رسیدن تلاش‌ها برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و رشد اقتصادی این بخش شد.

وی افزود: ما توانستیم از ظرفیت بازارهای جدید مثل ونزوئلا و کشورهای دیگر که پالایشگاه‌هایی داشتند، استفاده کنیم و در زمینه ایجاد پالایشگاه‌های فراسرزمینی موفق عمل کردیم. همچنین به مساله تعمیر پالایشگاه‌ها در آفریقا و آمریکای لاتین ورود کرده و زمینه و ظرفیت را برای صادرات نفت خودمان فراهم ساختیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: زمانی ۵۰، ۶۰ میلیون بشکه میعانات گازی روی دریا داشتیم، همه ظرفیت مخازن‌مان پر شده بود و امکان تولید گاز را به‌دلیل نبود شرایط ذخیره‌سازی میعانات گازی نداشتیم، اما مجموع این اقدام‌ها از سوی دولت و مجلس باعث شد فضای جدیدی ایجاد شود.

قادری گفت: در بخش‌های مختلف با تکیه بر دیپلماسی فعال، افزون بر بازارسازی مناسب، به سمت داخلی‌سازی رفتیم و به‌تازگی هم در بخش صادرات نفت به رکوردهای خوبی رسیدیم و در بخش تولید گاز، با توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به همت پیمانکاران ایرانی به سمت توسعه و برداشت حداکثری از میدان‌های مشترک کشور نیز رفته‌ایم.

وی افزود: حرکت بزرگی در صنعت نفت و گاز کشور آغاز شده و این بخش پیشران رشد اقتصادی کشور در سال‌های آینده نیز خواهد بود.

کد خبر 72501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =