بسته های جدید تجاری آلمان برای تهران

مدیرعامل دفتر اقتصاد و صنعت ایالت باواریا آلمان نیز در این دیدار، با تصریح اینکه تنها مانع پیش روی همکاری‌های اقتصادی میان بنگاه‌های دو کشور، موضوع فاینانس است، از حل مسائل بانکی و فاینانس تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد

در نشست هیات تجاری ایالت باواریا آلمان با رییس اتاق تهران، راه‌های همکاری اقتصادی بنگاه‌های دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر سر موانع شکل‌گیری مناسبات به طور جدی گفت‌وگو شد. به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، در این دیدار مسعود خوانساری با اشاره به سفر هیات اقتصادی اتاق تهران به ایالت باواریا آلمان در اواخر سال گذشته و مذاکرات صورت گرفته در جریان این سفر میان شرکت‌های ایرانی و آلمانی، یکی از مشکلات جدی بر سر راه گشایش همکاری‌ها را مسائل بانکی و بیمه عنوان کرد. به گفته رییس اتاق تهران، از هنگام آغاز توافق هسته‌ای میان ایران و غرب در سال گذشته، مذاکرات و توافق‌های متعددی میان بنگاه‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی صورت گرفته و توافق‌های اقتصادی تازه‌ای نیز در راه است، با این حال گره مساله نقل‌وانتقالات مالی و پوشش بیمه‌ای پروژه‌های مشترک همچنان باز نشده است.
خوانساری در این دیدار به برخی توافقات صورت گرفته بانکی و بیمه‌ای میان ایران و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و ایتالیا اشاره کرد و یادآور شد که برای دستیابی به نتیجه نهایی توافقات تجاری میان شرکت‌های ایرانی و آلمانی، بانک‌های آلمانی باید محافظه‌کاری را کنار گذاشته و مساله فاینانس پروژه‌های همکاری با ایران را هر چه سریع‌تر به راه اندازند.

رییس اتاق تهران با اشاره به حجم 5.5 میلیارد یورویی تجارت میان ایران و آلمان در سال‌های نه چندان دور، گفت: «به دنبال تحریم‌ها، این حجم از همکاری‌ها میان دو کشور به نصف رسید و امروز اگر دو طرف به دنبال بازگشت رونق مراودات هستند باید فرصت‌ها و روزهایی که سپری می‌شود را از دست ندهند.»

 

بیمه هرمس در راه ایران

مدیرعامل دفتر اقتصاد و صنعت ایالت باواریا آلمان نیز در این دیدار، با تصریح اینکه تنها مانع پیش روی همکاری‌های اقتصادی میان بنگاه‌های دو کشور، موضوع فاینانس است، از حل مسائل بانکی و فاینانس تا پایان سال 2016 میلادی خبر داد. «برترام بروساردت» همچنین خبر داد که به احتمال بسیار زیاد موضوع همکاری بیمه هرمس آلمان با ایران برطرف شده و در جریان سفر وزیر اقتصاد آلمان به تهران در اردیبهشت ماه جاری، آغاز همکاری دوباره هرمس با ایران به طور رسمی اعلام خواهد شد. وی با بیان اینکه مذاکرات مفصلی در آلمان برای شکل‌گیری مناسبات بانک‌های این کشور با ایران در حال جریان است، افزود: «مذاکرات سازنده‌ای با بانک‌های کوچک و متوسط آلمان برای گشایش ال‌سی و راه‌اندازی فاینانس با ایران آغاز شده و در همین راستا برخی از بانک‌های آلمانی در حال بررسی امکان همکاری با برخی بانک های ایرانی هستند.»بروساردت همچنین پیشنهاد کرد که اتاق تهران در مونیخ یک دفتر راه‌اندازی کند.


رشد 50 درصدی تجارت باواریا با ایران

در این نشست، «فلوریان اوبرمایر» مدیر امور خاورمیانه وزارت اقتصاد و فناوری ایالت باواریا آلمان نیز نسبت به آغاز همکاری‌ بیمه هرمس با ایران در آینده‌ای نزدیک اظهار امیداواری کرد. وی گفت: «پیش از سفر اخیرم به تهران، به صورت تلفنی با وزیر اقتصاد آلمان درباره بیمه هرمس و آخرین وضعیت همکاری این نهاد مالی با ایران صحبت کردم که ایشان از مذاکرات سازنده‌ای که در پیش است خبر داد و اظهار امیدواری کرد که طی اوایل ماه می میلادی (اردیبهشت ماه) خبرهای خوبی از آغاز همکاری‌ها به گوش خواهد رسید.»
وی همچنین خبر داد که تجارت ایالت باواریا آلمان با ایران طی ماه ژانویه 2016 میلادی، 50 تا 60 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است

کد خبر 7257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =