صدور ۹۶ مجوز و بهره برداری از ۱۹ مگاوات ظرفیت شهرک‌های صنعتی تخصصی خورشیدی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی تخصصی خورشیدی فصلی جدید در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است، گفت: تاکنون ۹۶ مجوز به ظرفیت ۴۷ مگاوات صادر شده که ۱۹ مگاوات آن به بهره برداری رسیده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «فرشاد مقیمی» افزود: وجود برق پایدار در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی و صنایع بزرگ کشور از اقدامات اساسی و ضروری در راستای تحقق رشد اقتصادی کشور است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه‌کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی بستر مورد نیاز برای استقرار واحدهای تولید برق مقیاس کوچک از منابع تجدید پذیر را فراهم کرده و این سیاست در راستای رفع چالش‌ها و ناترازی موجود در تولید و مصرف برق در کشور است.

وی درباره اهم اقدامات برای افزایش ظرفیت تولید برق در کشور گفت: احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سقف سوله‌های واحدهای صنعتی، اراضی واگذار نشده در شهرک‌ها و نواحی موجود و احداث شهرک‌های صنعتی تخصصی خورشیدی در این راستا در دستور کار برای انجام و پیگیری قرار گرفت.

مقیمی تصریح‌کرد: در این راستا نخستین شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در «شال» قزوین به وسعت ۷۸۵ هکتار و پیش بینی تولید ۲۲۰ مگاوات برق آغاز به کار کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در هشت استان قزوین، کرمان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، فارس، بوشهر و کردستان نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: همچنین ساخت چهار شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در استان‌های قزوین و کرمان عملیاتی شده و ۱۱۵ زون خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود با وسعت پنج هزار و ۱۳۷ هکتار جانمایی شده است که مجموعه این اقدامات نقش تاثیرگذاری در تامین برق پایدار واحدهای صنعتی و توسعه انرژیها تجدیدپذیر دارد.

کد خبر 72630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =