همکاری های خودرویی تهران-آنکارا در ایستگاه اول

ایران و ترکیه چگونه روابط توسعه ای خود را در پساتحریم ادامه می دهند؟ اگزیم نیوز بررسی کرد

 شرکت های خودرو ساز ایران و ترکیه می توانند از ظرفیت های موجود در صنعت پتروشیمی دو کشور استفاده کنند. کشورهای ایران و ترکیه با توجه به قابلیت های موجود در صنعت پتروشیمی خود می توانند  همکاری های خود را در بخش خودرو سازی تقویت کنند. آردا افه مدیر توسعه تجاری شرکت Epsan درگفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز با تاکید بر لزوم توسعه همکاری های اقتصادی میان ایران و ترکیه اظهارکرد: دو کشور باید بخش خصوصی خود را بیش از گذشته حمایت کنند تا مسیر توسعه روابط هموارتر شده و حجم مبادلات افزایش یابد.

وی با بیان این که صنایع خودرو سازی، پتروشیمی و نیز نساجی دو کشور ایران و ترکیه می توانند  در دوران پسا تحریم همکاری های خوبی را رقم بزنند گفت: هم اکنون من در دفتر ترکیه این شرکت  در تهران حضور دارم و البته بررسی های ما در کنار تجربیات پیشین از بازار ترکیه این نتیجه را برای ما حاصل کرده است که بازار ایران در 5 سال آینده حتی از بازار ترکیه نیز بزرگ تر و جذاب تر خواهد بود.

وی سرمایه گذاری های گسترده فعلی در صنعت و بازار ایران را در کنار افزایش حجم تولید دلیل این ادعا برشمرد و گفت: هم اکنون در صنعت خودرو ایران نزدیک به 1 میلیون دستگاه در سال تولید می شود ولی اغلب آن ها از مدل هایی قدیمی است و البته به روزرسانی آن ها قطعاً به تکنولوژی های نوین نیاز خواهد داشت. این وضعیت در ادامه به تغییر شاکله کلی در صنایع خودروسازی منجر خواهد شد هرچند که بخش بزرگی از این تغییرات به صنایع پلاستیک باز می گردد.

آردا افه در ادامه صحبت های خود به سایر صنایع در ایران اشاره کرد و با توجه به افزایش انتظاری رشد اقتصادی ایران گفت: در آینده قطعاً شاهد افزایش درآمدزایی اقتصادی خواهیم بود بنابراین از یک سو سطح رفاه مردم افزایش یافته و از سوی دیگر میزان هزینه های آنان نیز افزایش خواهد یافت. در نهایت تجمیع این موارد باعث خواهد شد تا وضعیت کلی بازار ایران در سال های آینده کاملاً تغییر کند. وی اظهار امیدواری کرد که در 5 تا 10 سال آینده مردم ایران همچون کشورهای توسعه یافته از خودروهای روز جهان به وفور استفاده کنند.

 

کد خبر 7267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =