ترانزیت بیش از ۱۸۲ هزار دستگاه خودرو از بندرلنگه به آسیای میانه

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به اینکه بندرلنگه به عنوان قلب ترانزیت خودرو در کشور است، گفت: سال گذشته ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار دستگاه خودرو از طریق بندرلنگه به عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد.

به گزارش اگزیم نیوز از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرتضی سالاری روز شنبه در تشریح این خبر افزود: این حجم از ترانزیت خودرو نسبت به سال ۱۴۰۱ از رشد ۱۶ درصدی برخوردار است.

وی حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی که بیشتر آن محموله خودرو بوده را ۴۳۶ هزار و سه تن اعلام کرد که افزایش ۲۸ درصدی را به دنبال داشته و بنادر غرب استان هرمزگان توانست در ابن بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران رتبه سوم را کسب کند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۱۲ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۵۷۴ تن کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که با افزایش پنج درصدی روبرو بوده است.

سالاری ادامه داد: پنج میلیون و ۷۸۲ هزار و ۷۲ تن از این میزان به فرآورده‌های نفتی و ۶ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۵۰۲ تن با ۱۰ درصد افزایش به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشت.

وی میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر غرب استان در یکساله ۱۴۰۲ را نیز ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۹۳ تن اعلام کرد که سه میلیون و ۳۸۸ هزار و ۳۵ تن آن با هشت درصد افزایش مربوط به صادرات غیرنفتی و سه میلیون و ۲۹۷ هزار و ۴۵۸ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

بندرلنگه به‌دلیل برخورداری از مزیت نزدیکترین فاصله بنادر کشور به بنادر امارات، رتبه نخست تردد شناورها با بیش از ۳۶هزار تردد دریایی و رتبه اول ترابری مسافر بین‌المللی دریایی با بیش از ۲۰ هزار جابجایی مسافر بین بندر لنگه و کشور امارات را در بین بنادر کشور به خود اختصاص داده است.

کد خبر 72856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =