بخش‌های متوقف شده کارخانه منیزیم فعال می‌شود

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز گفت: از تابستان به تدریج بخش‌های متوقف شده این کارخانه منیزیم شروع به تولید می‌کند

علیرضا باقری در‌گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خراسان‌جنوبی، اظهارکرد: مواد اولیه کارخانه، منیزیت معدنی استخراجی از معادن خراسان‌جنوبی و شمال سیستان بلوچستان تهیه می‌شود که محصولات این کارخانه در داخل کشور و عمدتا در تولید فولاد و فلزات غیر آهنی کاربرد دارد.

وی با اشاره به سال تاسیس کارخانه، ادامه داد: واحد سینترینگ این کارخانه با ظرفیت سالانه 30 هزار تن در سال 1367جواز تاسیس گرفته که در سال 1373به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز با بیان اینکه واحد دو کارخانه با ظرفیت 5000 تن در سال جواز تاسیس گرفته که در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، افزود: واحد گندله با ظرفیت 10 هزارتن، در سال 1381جواز تاسیس دریافت و در سال 1383به بهره برداری رسیده که با توجه به انجام طرح‌های افزایش ظرفیت پیاده شده، جمع محصولات قابل تولید در دو واحد فوق به 47 هزار و 500 تن در طول سال می‌رسد.

باقری با اشاره به وضعیت کنونی کارخانه بیان کرد: با توجه به رکود حاکم بر فضای اقتصاد کشور خصوصا بخش‌های عمرانی و صنعت ساختمان در شرایط آرمانی قرار ندارد ولی با تدابیری که در مدیریت منابع به کار بسته‌ایم با شرایط بحرانی نیز فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: تعداد کارکنان شاغل در معادن، کارخانه و دفاتر سازمانی در شرایط معمول حدود 370 نفر بوده که در سال جاری با توجه به کاهش ظرفیت تعدادی از کارگاه‌های تولیدی به 310 نفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به 37 هزار تن تولید داشته‌ایم، عنوان کرد: از این تعداد حدود 36 هزار تن آن به فروش رسیده در حالی که در سه سال قبل فروش سالانه به طور متوسط 46 هزار تن در سال بوده در حالی که حدود 17هزار تن کالای تولید شده فروش نرفته در انبارهای موجود است.

باقری با اشاره به دلایل تعطیلی بخش‌هایی از کارخانه منیزیم اکسید سربیشه بیان کرد: کاهش تقاضا برای محصولات در بازار و افزایش مطالبات از مشتریان به تدریج منابع این شرکت را برای تولید در حداکثر ظرفیت کاهش داد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز ادامه داد: ناچار شدیم برای ایجاد تعادل میان منابع و مصارف خود پاره‌ای از تولیدات را که با عدم تقاضای بیشتری در بازار مواجه بوده، به صورت موقت متوقف کنیم.

باقری در خصوص مشکلات پیش روی کارخانه، یادآورشد: کاهش تقاضا و کمبود نقدینگی به علت عدم امکان ایفای تعهدات توسط مشتریان بلافصل که علت آن نیز وضعیت نامناسب کسب کار تولید کنندگان فولاد در کشور است.

وی با بیان اینکه مسئولان استان در حد توان و امکانات خویش از هیچ کمک و حمایتی از این شرکت دریغ نکرده‌اند، خاطر نشان کرد: مشکلات این بنگاه ریشه در مسایل کلان اقتصادی کشور داشته که امیدواریم با تسریع و استمرار اجرای سیاست‌های خروج از رکود توسط دولت برطرف شود.

کد خبر 7294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =