بیمه لوکاس فرانسه برای تعامل تجاری با ایران

وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه از فعال سازی ابزارهای پشتیبانی مالی این كشور برای تعامل با ایران مانند بیمه صادراتی لوكاس خبر داد.

«آلن بیدالیس» عصر دوشنبه در دیدار با وزیر جهاد كشاورزی جمهوری اسلامی ایران افزود: پس از توافق هسته ای و سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس، روابط دو كشور در مسیر توسعه قرار گرفته است. 
وی اضافه كرد: فرانسه در ماه سپتامبر (شهریور- مهر)، دفتر بیزینس فرانس را كه برای حمایت از تولیدكنندگان و فعالیت های اقتصادی است، در سفارتخانه این كشور در تهران راه اندازی كرد. 
وی ادامه داد: با وجود اینكه هنوز بخشی از مسائل مربوط به مبادلات بانكی باقی مانده است اما شرایط برای همكاری شركت های كوچك و متوسط فرانسوی با ایران فراهم شده است. 
این مقام فرانسوی درباره همكاری های دو كشور در بخش شیلات گفت: قرار است 15 شركت فعال فرانسوی در بخش آبزیان و محصولات كشاورزی از بیست و ششم تا بیست و هشتم ماه آوریل (هفتم تا نهم اردیبهشت) در شیراز حضور یابند. 
بیدالیس با استقبال از تشكیل كمیته مشترك دو كشور در بخش شیلات گفت: زمینه های همكاری تهران و پاریس در بخش پرورش آبزیان و همچنین صدف و جلبك وجود دارد. 
به گزارش ایرنا، وزیر جهاد كشاورزی جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در دیدار با هیات فرانسوی از سرمایه گذاری مشترك ایران و فرانسه در بخش شیلات و پرورش آبزیان خبر داد و گفت: توسعه مزارع كشت در قفس آبزیان و بازاریابی مشترك برای صادرات محصولات از زمینه های همكاری دو كشور است.
در سفر بهمن ماه رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، قراردادهایی به ارزش نزدیك به 30 میلیارد یورو (33 میلیارد دلار) امضا شد. قراردادهایی كه بر اساس آن تا هشت سال آینده بیش از 100 هواپیمای ایرباس وارد كشور می شود و یك شركت مشترك خودرویی بین ایران و فرانسه تولید كنونی مدل های قدیمی پژو 405 و پژو 206 را ساماندهی و سه خودرو پژو 208، 2008 و 301 را از اواسط سال 2017 میلادی در ایران تولید می كند. 
همچنین تفاهم شد شركت توتال روزانه 200 هزار بشكه نفت از ایران بخرد.
اواخر سال 1392 معاون كل سازمان توسعه تجارت ایران حجم تجارت ایران و فرانسه را 240 میلیون یورو اعلام كرد.
به گفته وی این میزان در سال 1389 بیش از سه میلیارد دلار بود بنابراین مبادلات دو كشور در سه سال یك دهم كاهش یافت.

کد خبر 7305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =