ظهور نشانه های رونق در پسابرجام

شریعتمداری از برقراری آرامش و ظهور نشانه های روشن رونق اقتصادی ایران در پساتحریم خبر داد و از بروز این نشانه ها در آینده اظهار خشنودی کرد

معاون اجرایی رییس جمهور با اعلام این که دولت تدبیر و امید در شرایط سخت روی كار آمد و امروز پس از دو سال تلاش بی وقفه سیاست خارجی و موفقیت در مذاكرات، با اجرایی شدن برجام سیاست های اقتصادی نیز شتاب گرفته است.
وی اظهار كرد: آقای روحانی در شرایطی كه قیمت كالاها در بازار ایران، ساعتی تغییر می كرد و نا آرامی و بی ثباتی در همه عرصه ها به خصوص در بازار موج می زد و در سرازیری شدید اقتصادی قرار داشته ایم، دولت را تحویل گرفت.
شریعتمداری با بیان این كه برخی از افراد در جامعه در شرایط بی ثباتی بازار افزایش نرخ دلار را تا 10 هزار تومان هم پیش بینی می كردند كه خیلی هم دور از انتظار نبود، اظهار كرد:دولت تمام تلاش خود را به كار بست و توانست در سیاست خارجی ، اقتصادی و ... ثبات را حاكم كند.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی مذاكره قدرتمند با هدایت های داهیانه رهبری انقلاب، به همراه ایجاد تعامل با دنیا را به درستی در دو سال اخیر پیش بردیم. معاون اجرایی رئیس جمهوری تصریح كرد: تحقق اهداف شعارهای دولت روحانی امروز قابل مشاهده است و پس از دو سال مذاكره دولت تدبیر و امید موضوع برجام نیز اجرائی شده است. شریعتمداری افزود: به طور یقین تمامی شعارهای اقتصادی دولت تدبیر و امید محقق می شود.
وی با بیان این كه تعداد زیادی قوانین، یكی از مشكلات ماست، تصریح كرد: امروز آرامش نسبی برای سرمایه‌گذاری در كشور حاكم است. وی با اشاره به اثرات توافق هسته‌ای در توسعه سرمایه‌گذاری كشور بیان داشت: به محض برداشته شدن تحریم‌ها از كشورهای صاحب تكنولوژی و فناوری دعوت شده و این كشورها نیز با اشتیاق به كشورمان آمده و امروز روابط بسیار مناسبی با ما دارند.
شریعتمداری با اشاره به این كه حضور نمایندگان كشورهای خارجی به معنای منجر شدن همه این رفت‌ و آمدها به تولید نیست، تصریح كرد: اما باید توجه داشت كه این آغاز راه است. وی با اشاره به این كه اشتغال امروز به عنوان یكی از مهم‌ترین اهداف دولت به شمار می‌رود، تصریح كرد: با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این هدف قابل تحقق است. وی با اشاره به همراهی‌های مردم با دولت تدبیر و امید، تصریح كرد: امروز در اثر همین همراهی‌ها چرخ اقتصادی در ایران با سرعت بیشتری از گذشته می‌چرخد و همین نویدبخش روزهای بهتری در آینده است.
معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینكه تا پیش از برجام نیاز صنعت كشور به سختی تامین می‌شد، ادامه داد: خوشبختانه با اجرای برجام امروز همه این امكانات در دسترس تولیدكنندگان ایرانی است و فضا برای رشد و توسعه مساعدتر شده است.
شریعتمداری ، ریختن ترس بازارهای جهانی از مراوده اقتصادی با ایران را از دیگر نتایج برجام خواند و گفت: در گذشته بازارهای هدف از خرید كالاهای ایرانی ترس داشتند اما با حذف و برداشتن محدودیت‌ها، عرصه برای رونق در این بخش فراهم شده است.
 

کد خبر 7312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =