۷۰ هزار متقاضی پشت نوبت تراکتور، مالک می شوند

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان کنونی ۷۰ هزار کشاورز و متقاضی تراکتور پشت نوبت خرید قرار دارند و باید با حمایت از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، تراکتورهای متقاضیان تامین شود.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، «محمدجواد عسگری»در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز در گفت و گویی افزود: در حوزه تقنینی، مشکلی برای فعالیت تولیدکنندگان وجود ندارد و مسیرها هموار شده، در برنامه هفتم توسعه نیز زمینه برای فعالیت این افراد فراهم است.

وی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه از امسال شروع شده است، اظهار داشت: در این برنامه بانک ها مکلف شدند تا ۱۵ درصد از منابع خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند و این تسهیلات به ویژه باید برای افزایش ضریب مکانیزاسیون این بخش و تامین تراکتور و دنباله بندها اعطا شود.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته قرار بود ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک های عامل به ویژه بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گیرد، گفت: با توجه به ضرورت و نیاز کشور، عمده این تسهیلات به سمت حل مشکل تولید گوشت قرمز و سفید سوق یافت.

عسگری ادامه داد: امسال تلاش می شود علاوه بر ۵۰ هزار میلیارد ریال مصوب سال گذشته، تسهیلات دیگری برای رفع مشکل مکانیزاسیون بخش کشاورزی و خرید تراکتور به کشاورزان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز باید به سمت تولید تراکتور با قدرت اسب بخار بالا و تامین نیازهای چندمنظوره کشاورزان حرکت کند، یادآور شد: این گروه صنعتی در راستای تحقق منویات رهبری در مسیر اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و جهش تولید حرکت کرده و میزان تولیدات خود را افزایش داده و به خودکفایی رسیده است.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تولید نزدیک به ۱۰۰ درصد قطعات مورد نیاز در خود مجموعه، گفت: با فضا سازی لازم برای افزایش تولیدات این مجموعه، می توان جلوی واردات تراکتور به کشور را گرفت.

عسگری، با تاکید بر تلاش این کمیسیون برای جلوگیری از هدررفت ارز در بخش کشاورزی افزود: اولویت در کشور باید تولید در داخل باشد و در این زمینه به دستگاه ها تکلیف می شود از تولیدات داخل استفاده کنند.

وی با اشاره به تلاش این کمیسیون برای تامین نیازمندی های گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اظهار داشت: در جلسات متعدد با مدیران این مجموعه و بازدیدهای انجام شده از آن، نیازمندی های این مجموعه احصا شده و هفته آینده با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزرا و مدیران دستگاه های مرتبط در کمیسیون کشاورزی، بررسی و برای رفع آن ها بر اساس زمان بندی، تصمیم گیری می شود.

عسگری، با تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی در کشور یادآوری کرد: بخش کشاورزی سه برابر بخش صنعت بازدهی دارد و ۲۵ درصد اشتغال کشور مربوط به این بخش است.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به تبریز با برگزاری جلسه با مسوولان جهادکشاورزی و مدیران گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و بازدید از مراحل تولید تراکتور و تولیدات شرکت های موتورسازان و ریخته گری از نزدیک در جریان مشکلات و موانع تولید این گروه صنعتی قرار گرفتند.

کد خبر 73176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =