انتقاد های تند سیاسی، سدی در برابر رونق اقتصادی

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: باید ابعاد مختلف برجام را موشکافانه در راستای توسعه بررسی کرد نه اینکه انتقاد های تند را سدی برای توسعه در نظر گرفت

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: باید ابعاد مختلف برجام را موشکافانه در راستای توسعه بررسی کرد نه اینکه انتقاد های تند را سدی برای توسعه در نظر گرفت. رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق ایران در گفت وگو با اگزیم نیوز گفت: وضعیت تحریم ، اضطرار و عادی وضعیتی متفاوت است که با گذر از دو مرحله آن به سمت عادی شدن پیش می‌رویم. البته این موضوع به معنای طبیعی شدن فعالیت ها نیست، بلکه به معنای احتیاط در نوع عملکرد است.
محمد لاهوتی ادامه داد: همچنان در مرحله گذر از رکود هستیم به نوعی حساس ترین مرحله اقتصادی برای همه افراد جامعه، اما موضوعی که در اینباره وجود دارد تفاوت نگرش و دیدگاه هامسئولان نسبت به برجام است که متاسفانه ضربه های را وارد کرده، هم اکنون که باید همه برای اقتصادی بهتر تلاش کنیم نباید با دیدگاه های منفی مانع از توسعه اقتصادی شویم.
وی با انتقاد از اینکه تحلیل های سیاسی جایگزین تحلیل های کارشناسی در برجام شده، اظهار کرد: مسئولان اقتصادی کشور نباید تحلیل های سیاسی را درگیر مسائل اقتصادی کنند، در حال حاضر ابعاد مختلف برجام را باید موشکافانه برای توسعه بررسی کرد نه اینکه انتقاد های تند را سدی برای توسعه در نظر گرفت.
این عضو اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: تعاملات بین المللی موجب تقویت روابط اقتصادی شده که به واسطه آن شناخت از شرکت های ایرانی و همکاری با آنها بیشتر می شود، همچنین روابط بانکی نیز در حال بهبود است اما پس از حدود  سال10 از تحریم ها قطعا به وضعیت خوب قانع نمیشویم و به دنبال شرایط عالی هستیم.
لاهوتی ادامه داد: باید دید مسئولان تا چه اندازه از این فرصت استفاده میکنند، آیا شرایط حاکمیتی از این فرصت بهره برداری مطلوبی خواهد کرد یا بالعکس. اگر مانند سنوات گذشته فرصت سوزی شود، غبطه از دست دادن شرایط میخوریم. رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق ایران خاطرنشان کرد: اگر به فرصت های پیش آمده توجه نشود و سایه اختلافلات سیاسی خصوصا جناحی از موضوعات اقتصادی، اجتماعی برداشته نشود، قطعا مشکلات در سال 95 تشدید خواهد شد.

 

کد خبر 7318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =