الزامات اقتصاد غیرنفتی

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید براینکه درآمد‌های نفت، اشتغال و توسعه پایدار برای کشور ایجاد نمی کند گفت: بزرگترین درآمدهای نفتی دنیا را عربستان درحالی دارد که بیشترین میزان بیکاری و نزول در اقتصاد را نیز در این کشور شاهد هستیم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، محسن جلال پور  در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی درخصوص شرایط و الزامات اقتصاد غیر نفتی اظهار کرد: درصورتی که کشوربه این نتیجه رسیده باشد که اقتصاد را از نفت جدا کرده  و اقتصاد را متکی بر مردم و بخش خصوصی کنیم، باید دوره ای برای آن در نظر گرفت.

وی افزود: اگر منابع نفتی بطور مستقیم به جامعه تزریق شود اشتغال و رشد اقتصادی و توسعه پایدار ایجاد نمی کند.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از تسنیم، رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: درآمد های نفت اشتغال و توسعه پایداری برای کشور ندارد به طوری که بزرگترین درآمدهای نفتی را امروزعربستان درحالی دارد که بیشترین میزان بیکاری و نزول در اقتصاد را در این کشور شاهد هستیم.

طیب نیا گفت:اگر روزی فروش نفت افزایش پیدا کرد باید افزایش درآمد حاصله را عاقلانه و در راه افزایش تولید ملی، بهبود فضای کسب و کار و بهبود شرایط بنگاه‌های اقتصادی مصرف کنیم تا در آینده بتوانیم اقتصادی بدون نفت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این منابع باید برای بهبود فضای کسب و کار و راه اندازی تولید هزینه شود زیرا داشتن نفت نعمت اما چگونگی هزینه کردن منابع نفت مهم تر است.

کد خبر 7319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =