روابط تجاری ایران و روسیه پشت سد بانکی

حجم روابط ایران و روسیه در سال ۸۸ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود که اکنون کاهش یافته است اما امیدواریم با برداشته‌شدن تحریم‌ها بتوانیم حجم تجارت خود را با روسیه افزایش دهیم

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اقداماتی میان ایران و روسیه صورت گرفته و در حال انجام است تا مشکلات بانکی موجود میان دو کشور و مشکل کاهش نرخ روبل را به نحوی مرتفع کنیم.

مسعود خوانساری امروز در همایش توسعه همکاری تجاری ایران و روسیه اظهار داشت: هیأتی که امروز از روسیه به اتاق بازرگانی ایران آمده است از ایالت اورال روسیه هستند که این ایالت بعد از مسکو و سن‌پترزبورگ سومین ایالت بزرگ روسیه به حساب می‌آید و سرپرستی آن برعهده اورلو وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه این ایالت است.

وی افزود: حجم روابط ایران و روسیه در سال 88 یک میلیارد و 200 میلیون دلار بود که اکنون کاهش یافته است اما امیدواریم با برداشته‌شدن تحریم‌ها بتوانیم حجم تجارت خود را با روسیه افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات پیش روی تجارت ایران و روسیه ادامه داد: باتوجه به اینکه قیمت روبل روز به روز افت می‌کند مشکلاتی برای افزایش همکاریها میان ایران و روسیه وجود دارد و باعث می‌شود که تجار ما نتوانند محصولات خود را به این کشور صادر کنند.

خوانساری تصریح کرد: اقداماتی میان ایران و روسیه صورت گرفته و در حال انجام است تا مشکلات بانکی موجود میان دو کشور و مشکل کاهش نرخ روبل را به نحوی مرتفع کنیم.

وی افزود: ایالت اورال روسیه بیشتر در زمینه صنعتی فعال بوده که ما می‌توانیم در این ارتباط نیز همکاریهایی با آنها داشته باشد.

خوانساری همچنین در نشست دو جانبه فعالین اقتصادی ایران و روسیه در ارتباط با مسائل بانکی گفت: حجم مبادلات ایران و روسیه پایین آمده است که برای بالا رفتن آن ما آمادگی داریم که روابط بانکی دو کشور را توسعه دهیم تا تجار بتوانند ال‌سی باز کنند.

وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه استان سورد لوفسک منطقه اورال روسیه گفت: در زمینه تحویل واگن قطار به ایران قراردادی بزودی منعقد می‌شود که طرف روسی شرایط مالی آن را از طریق بانکهای روسی تامین می‌کند و ۴ هزار واگن به ایران تحویل می‌دهد.

وزیر سرمایه‌گذاری و توسعه استان سورد لوفسک منطقه اورال روسیه  در اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد:‌امروز در هیئت تجاری روسیه 30 کمپانی بزرگ حضور دارد همچنین فرماندار استان ما امروز به همدان خواهد رفت تا تفاهمنامه تجاری با فرماندار  همدان امضا کند.

وی در ارتباط با روابط بانکی ایران و روسیه گفت: ما مشکلاتی که طرف ایرانی برای برقراری روابط بانکی اظهار می‌کند را قبول داریم و قول می‌دهیم که با رفع این مشکلات بتوانیم گام بلندی برای توسعه روابط برداریم.

این مقام روسی ادامه داد: دیروز ملاقاتی میان ایران و روسیه انجام شد تا زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک برای ساخت واگن در ایران انجام شود.

وی تصریح کرد: ما همچنین علاقه‌مندیم در زمینه فناوری اطلاعات، تولید محصولات و تجهیزات دارویی نیز با ایران همکاری داشته باشیم.

اورلو اظهار کرد: دیروز از پارک فناوری تبریز بازدید داشتیم و این مهم را به محققان ایرانی اعلام کردیم که امکان سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد.

وی اضافه کرد: در تمام موارد استخراج مواد معدنی در تمام مناطق ایران ما آمادگی کامل برای سرمایه‌‌گذاری داریم.

این مقام روسی یادآور شد: در زمینه تحویل واگن قطار به  ایران قراردادی بزودی منعقد می‌شود که طرف روسی شرایط مالی آن را از طریق بانکهای روسی تامین می‌کند و 4 هزار واگن به ایران تحویل می‌دهد.

وی اضافه کرد: اکنون در مرحله تهیه و تدوین قرارداد برای امضا میان دو کشور هستیم.

کد خبر 7320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =