تاکید بر افزایش همکاری های ایران و پاکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران با هدف انجام رایزنی های اقتصادی، تجاری و سیاسی با مقامات عالی دولت ایالتی پنجاب پاكستان به عنوان بزرگترین قطب صنعت و اقتصاد این كشور، به شهر لاهور مركز این ایالت سفر كرده و روز پنجشنبه با استاندار این ایالت دیدار كرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از ایرنا، مهدی هنر دوست در دیدار ملك محمد رفیق راجوانا، بر ضرورت افزایش سطح همكاری های بین ایران و پاكستان به ویژه در بخش تجاری و بانكی تاكید كرد. 
هنردوست همچنین با اشاره به خساراتی كه تروریسم بر كشورهای منطقه تحمیل كرده است، مبارزه با این پدیده شوم را امری ضروری خواند. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر ضرورت واهمیت تقویت تجارت مرزی و فعال شدن گذرگاه های مرزی میان دو كشور، آن را از جمله راه های موثر برای افزایش تجارت و تعامل دو همسایه عنوان كرد. 
هنردوست همچنین با اشاره به دیدار هیات های مختلف دو كشور از جمله دیدار اخیر هیات تجاری و هیات كشتیرانی پاكستان از ایران، این دیدارها را به عنوان گام هایی موثر در راه رسیدن به هدف افزایش حجم تجاری بین ایران و پاكستان به رقم پنج میلیارد دلار توصیف كرد.
راجوانا نیز در این دیدار ضمن استقبال از حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور(مركز ایالت پنجاب) گفت: برای دستیابی به اهداف تعیین شده، راهی جز توسعه روابط نداریم.
وی افزود: باید مشكلات مرزی را كه مشكلات و مسائل مشترك هر دو كشور است، حل و فصل كنیم. 
استاندار ایالت پنجاب همچنین با اشاره به بنادر گوادر و چابهار، این دو بندر را به عنوان دو بندر مكمل و نه رقیب خواند كه می تواند در توسعه و نزدیك شدن مردم دو كشور نقش مهمی ایفا كند. 
راجوانا بر اهمیت تجارت مرزی میان ایران و پاكستان نیز تاكید كرد و حضور زائرانی را كه از پاكستان برای زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) به ایران عزیمت می كنند، به عنوان یك عامل موثر جهت ارتباط هر چه بیشتر مردم دو كشور قلمداد كرد. 
راجوانا با قدردانی از تاكید سفیر ایران به موضوع همكاری علیه تروریسم اظهار داشت: خوشبختانه طی سال های اخیر در یك همكاری نزدیك بین دولت، احزاب و ارتش پاكستان موفقیت های چشمگیری در این كشور به دست آمده است. 
این مقام پاكستانی، دوران پساتحریم ایران را دورانی درخشان برای این كشور دانست و گفت: حضورصدها هیات تجاری خارجی در چند ماه گذشته در ایران و اعلام آمادگی آنان برای توسعه فعالیت های تجاری با ایران، پیشترفت بزرگی محسوب می شود و ما این پیشرفت را به ایران تبریك می گوییم. 
استاندار ایالت پنجاب پاكستان همچنین با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاكستان و همچنین دیدار نخست وزیر پاكستان از ایران، این نوع دیدارها در سطح مقامات عالیرتبه را زمینه ساز ارتقاء همه جانبه روابط خواند. 
ایالت پنجاب به عنوان بزرگ ترین قطب صنعتی، تجاری و كشاورزی پاكستان، بیش از نیمی از جمعیت 190 میلیون نفری این كشور را در خود جای داده است و نقشی بی بدیل در چرخه صنعت و اقتصاد پاكستان ایفا می كند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر دو روزه خود به لاهور(مركز ایالت پنجاب) با هدف تحكیم و توسعه روابط همه جانبه ایران و پاكستان، با دیگر مقامات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی ایالت پنجاب دیدار خواهد كرد.

کد خبر 7346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =