۶.۲ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد/ پرداخت ۱.۵میلیارد دلار برای کالاهای اساسی

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از اول فروردین ماه تا ۱۸ اردیبهشت امسال ۶ میلیارد و ۲۵۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از بانک مرکزی، اصغر بالسینی اظهار داشت: برای کالاهای اساسی یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار،‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۳ میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار و برای خدمات ۱۵۰ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات یک میلیارد و ۶۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

وی افزود: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۱۹۱ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۶۳۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۳۶۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۲۶۱ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۲۲۶ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۳۳ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۳۱۳، ۴۳، ۲۴۵، ۱۴۱ و ۷ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۱۸ اردیبهشت سال جاری دریافت کرده‌اند.

بالسینی همچنین اعلام کرد: یک میلیارد و ۸۵۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۳۱۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: تاکنون بیست و چهار حراج شمش طلا در این مرکز انجام شده و در مجموع نیز بیش از ۳.۵ تن طلا به فروش رسیده است. در آخرین حراج از مجموع ۴۱۰ کیلوگرم طلای عرضه شده ۳۱۹ کیلو گرم با میانگین قیمت ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان به فروش رسید.

کد خبر 73516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =