وزیر صمت: راهبرد دولت تقویت توان صادراتی کشور بر اساس نوآوری است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: راهبرد دولت برای تقویت توان و بنیه صادراتی کشور بر اساس نوآوری، دانش‌بنیانی و بهره‌گیری از مزیت‌های رقابتی است.

به گزارش اگزیم نیوز، عباس علی‌آبادی روز پنجشنبه در نشست صمیمی با انجمن تخصصی کفش ماشینی قم، بر اهمیت صادرات به عنوان محور توسعه تاکید کرد و با اشاره به چالش‌های موجود در تامین نیروی انسانی، به واحدهای صنعتی توصیه کرد که به سمت اتوماسیون و فناوری‌های نوین حرکت کنند تا همزمان با کاهش هزینه‌ها، به افزایش کیفیت و شتاب در تولید دست یابند.

وی بر اهمیت استانداردسازی، نوآوری و ارتقا کیفیت به عنوان عوامل مهم در کاهش هزینه‌های تمام شده و مقرون به صرفه بودن صادرات تاکید کرد.

وزیر صمت همچنین تامین به موقع کالا در بازارهای صادراتی و اهمیت رفع تعهد ارزی را از اولویت‌های دولت دانست.

علی‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود، بر اصل صداقت و تعهد در امر صادرات تاکید و از برنامه‌های آموزشی خوشه کفش به‌عنوان نمونه‌های موفق یاد کرد.

وی قاچاق را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور برشمرد و قول پیگیری در بحث پتروشیمی داد.

وزیر صمت از تولیدکنندگان خواست تا به سمت تولید تخصصی و به‌روز حرکت کنند و تولید سنتی را با رویکردهای نوین جایگزین کنند تا صادرات کشور رونق یابد و بازارهای جهانی را تسخیر کند.

علی‌آبادی تصریح کرد: این تحولات نشان‌دهنده تعهد دولت به پیشبرد صنعت با استفاده از رویکردهای نوین و مشارکت‌جویانه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، همچنین ۲ پروژه توسعه‌ای در شهرک صنعتی شکوهیه را افتتاح کرد.

این پروژه‌ها شامل «وایا باطری» و «تارا ریس» است که در زمینه‌های تولید باطری خودروهای سبک و سنگین و تولید نخ پنبه فعالیت دارند و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی، نمادی از پیشرفت صنعتی کشور به شمار می‌روند.

وزیر صمت در دومین سفر استانی رییس جمهور و اعضای دولت به قم، آیت الله رییسی را همراهی می‌کند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌وارد قم شد. این پانزدهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور است.

دیدار و گفت وگو با شماری از علما و مراجع تقلید، افتتاح چندین طرح عمرانی، بررسی مهم‌ترین مسائل استان قم و پیگیری چگونگی اجرای مصوبات سفر دور نخست سفر از برنامه‌های آیت‌الله رییسی در سفر به استان قم است.

کد خبر 73541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =