لزوم استفاده از شرکت های تخصصی صادرات

نعمت زاده: استفاده از هلدینگ‌ها و شرکت‌های تخصصی صادراتی بزرگ می‌تواند در شکل گیری ارتباط مفید با تولیدکنندگان در داخل و مشتریان در خارج ارتباط موثر باشد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از شاتا، وزیر صنعت با بیان این که شرکت‌های کوچک و متوسط کشور به علت ظرفیت‌شان نتوانسته‌اند صادرکننده شوند گفت: استفاده از هلدینگ‌ها و شرکت‌های تخصصی صادراتی بزرگ می‌تواند در شکل گیری ارتباط مفید با تولیدکنندگان در داخل و مشتریان در خارج ارتباط موثر باشد.

محمد رضا نعمت‌زاده در نشستی با صاحبان صنایع بزرگ اظهار داشت: شرکت‌های کوچک و متوسط کشور به علت ظرفیت‌شان نتوانسته‌اند صادرکننده شوند. وی گفت: استفاده از هلدینگ‌ها، شرکت‌های تخصصی صادراتی بزرگ که توان بالایی برای صادرات دارند می‌تواند در شکل گیری ارتباط مفید با تولیدکنندگان در داخل و مشتریان در خارج ارتباط موثر باشد.

وی با بیان اینکه  افت قیمت نفت باعث ایجاد جهت گیری مثبت درصادرات غیرنفتی است تصریح کرد:  سالها با رویه واردات محصول به نقش مهم توسعه صادرات غیرنفتی بی توجهی شده بود، در صورتیکه  رونق کسب و کار و ارتقاء توان اقتصادی با توسعه صادراتی امکان پذیر است. نعمت‌زاده مشکل عمده توسعه صادرات را در عدم آشنایی به استانداردهای مختلف جهت انعقاد قراردادهای بازرگانی خارجی ذکر کرد. وی گفت: یک شرکت‌ صادراتی قوی می‌تواند به سادگی در زیرمجموعه خود  به علت ارتباط با صنایع داخلی و تخصصی به امر صادرات اقدام کند.

کد خبر 7355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =