رشد ١٥ درصدی مصرف برق صنایع بزرگ از ابتدای امسال

مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد: از آغاز سال جدید تاکنون، مصرف برق صنایع بزرگ کشور نسبت به سال گذشته ١٥ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از شرکت توانیر، مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: هر چند از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود ٩ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شد اما رشد مصرف برق در کشور بسیار بالاست؛ به طوری که در فروردین امسال به حدود ٦ درصد رسید در حالی که این رشد در ١٠ سال گذشته ٤.٧ درصد و سال قبل ٥.٧ درصد بود.

وی پایین بودن قیمت انرژی و استفاده از کولرهای گازی را از دلایل افزایش مصرف برق عنوان کرد و افزود: در بخش مولد کشور هم تقاضا رو به افزایش است و در ٥٠ روزی که از آغاز سال جدید گذشته، رشد صنایع بزرگ کشور نسبت به سال قبل ١٥ درصد بیشتر شد و این روند تقاضا نشان می دهد باید به بهینه سازی مصرف برق بیشتر توجه کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت توانیر، برای تامین برق بخش‌های مولد کشور نظیر صنایع و کشاورزی طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف همچنان ادامه دارد.

وی افزود: طرح‌های تشویقی مفصلی برای عبور از اوج بار تابستان پیش‌بینی شده تا مشترکان خانگی افزون بر دریافت پاداش صرفه جویی، از طریق کاهش مصرف برق، از جوایز نفیسی مانند خودرو، لوازم خانگی و لوازم دیجیتال بهره‌مند شوند.

رجبی مشهدی اضافه کرد: این طرح‌ها در بخش تجاری هم برای نخستین بار پیش بینی شده و در حوزه کشاورزی نیز مشترکانی که از انرژی تجدیدپذیر برای تامین ١٥ درصد مصرف برق خود استفاده کنند از برنامه های مدیریت مصرف معاف می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی شد مشترکان کشاورزی که از طریق بهسازی یا طرح‌های دیگر مدیریت مصرف انجام دهند یا از الگوهایی استفاده کنند که مصرف برق را کاهش می دهد، تا ٢٢٠٠ تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش کاهش مصرف دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل توانیر همه اقدامات صنعت برق را برای تامین انرژی مورد نیاز بخش های مختلف جامعه عنوان کرد و افزود: مشارکت مردم در تامین برق پایدار بسیار تاثیرگذار خواهد بود و مانند سال‌های گذشته از مردم می‌خواهیم صنعت برق را در اجرای طرح‌های خود همراهی کنند.

کد خبر 73559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =