تأکید بر مشارکت روابط عمومی در تصمیم‌گیری‌های کلان سازمان

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران روابط عمومی را ابزار حرفه‌ای و تخصصی مدیریت، برای تحقق اهداف بانک دانست و خواستار استفاده این حوزه از ابزارها و قالب‌های نوین ارتباطی در مسیر اقناع و اطلاع‌رسانی به مخاطبان شد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر افشین خانی در دیداری صمیمی با همکاران اداره کل روابط عمومی به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی، ضمن تبریک این روز گفت: روابط عمومی به عنوان محور اطلاع‌رسانی و اقناع، مشاور، امین و شریک مدیریت محسوب می‌شود و نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان سازمانی ایفا می‌کند.
براساس این گزارش، دکتر خانی در این جلسه که با حضور اعضای هیأت مدیره بانک برگزار شد، بر ارتقاء کیفی تولیدات رسانه‌ای و فرهنگی در بانک تأکید کرد و افزود: اثربخشی و نمود بیرونی فعالیت‌های بانک در گرو اجرای برنامه‌های نظام‌مند، برنامه‌ریزی شده و سنجیده است و شرط عملیاتی شدن این رویکرد، بهره‌مندی از توانمندی نیروهای متخصص در روابط عمومی است و این موضوع بدون تعریف پیوست رسانه‌ای میسر نمی‌شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: تداخل وظایف بین واحدها، منجر به کاهش کیفی فعالیت‌ها می‌گردد و لازم است در برنامه‌ریزی‌های شوراهای بانک، به این موضوع توجه شود.
وی با اشاره به اقدامات شایسته و چشمگیر در سال گذشته که آن را نتیجه عزم جزم کلیه همکاران بانک برای تحول دانست، اذعان داشت: انعکاس مستمر تحولات بانک با هدف شناساندن توانمندی‌های بانک به مشتریان، ارکان داخلی بانک، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان، بازرگانان و صادرکنندگان کشور، از دیگر وظایف روابط عمومی بانک است.
خانی «مدیریت بحران» را از دیگر کارکردهای مهم روابط عمومی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: کاهش چالش‌های درون سازمانی و ایجاد فضای شفاف و دوستانه از مزیت‌های استقرار یک روابط عمومی حرفه‌ای است و در این فضاست که روابط عمومی می‌تواند در ذهن مخاطبان نفوذ کند.
وی یادآور شد: روابط عمومی باید به دنبال تدوین استراتژی برای ارتباط بین برند، سازمان و مخاطبان باشد؛ تحقق این هدف به معنای توفیق یک سازمان در دستیابی به هدف گذاری‌هاست.
سیدمرتضی ذکاوت، عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات ایران نیز در این نشست گفت: روابط عمومی باید با اتخاذ تدابیر لازم برای ترویج فرهنگ سازمانی و انسجام فرهنگی تلاش بیشتری داشته باشد.
عضو هیأت مدیره بانک برانجام تبلیغات اثربخش و هدفمند با استفاده از ابزارها و فعالیت‌های ارتباطی تأکیدکرد.
همچنین نرگس نجفی عضو هیأت مدیره در این دیدار با تبریک روز روابط عمومی، معرفی صحیح و جامع خدمات بانک و شرکت‌های تابعه از طریق تارنمای بانک را مؤثر دانست و گفت: مشتریان از این شیوه می‌توانند از توانمندی‌های تخصصی بانک آگاه شوند.
در ادامه این نشست، رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، پس از ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در شش ماه اخیر، برنامه‌های آتی روابط عمومی را برای سال جاری مطرح کرد.

کد خبر 73745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =