راه‌اندازی مرکز دیسپاچینگ در راستای ارتقای بهره‌وری مصرف آب

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در راستای ارتقای بهره‌وری مصرف آب، مرکز دیسپاچینگ ملی آب کشور راه اندازی می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، "هاشم امینی" امروز (دوشنبه) در همایش ملی بهره وری ایران در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با بیان اینکه ۱۰ استان کشور در گام نخست به مرکز دیسپاچینگ ملی آب متصل خواهند شد، راه اندازی این مرکز را در بهره وری آب بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این مرکز به توزیع مناسب آب کمک خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، کارنامه وزارت نیرو در حکمرانی مناسب بخش آب و برق را که بهره وری در آن مورد تاکید قرار گرفته درخشان توصیف و تصریح کرد: نیروی انسانی شاغل در شرکت‌های آب و فاضلاب حدود ۶۰ هزار نفر می باشند که به طور شبانه روز در حال تامین آب شرب و بهداشتی برای مردم هستند.
وی بیلان آب کشور را حدود ۱۰۰ میلیارد متر مکعب که حدود ۹ میلیارد آن به بخش شرب و بهداشتی اختصاص دارد، دانست و گفت: شاه کلید موفقیت در کشور، بهره ور شدن و ارتقای بهره‌وری در حوزه‌های مختلف است، گرچه توجه به عامل انسانی در بهره‌ور شدن بسیار مهم است که باید به آن جدی تر نگاه کرد.
امینی با بیان اینکه میزان تحقق جمعیت تحت پوشش شبکه آب در پایان برنامه ششم ۹۹.۹ درصد در بخش شهری و نزدیک به ۹۰ درصد در بخش روستایی است؛ افزود: برای تحقق بهره‌مندی جمعیت روستایی از شبکه آب، طرح جهاد آبرسانی در وزارت نیرو تشکیل شد که با تشکیل این جهاد، جمعیت تحت پوشش روستایی از ۸۶ درصد با بهره برداری پنج‌هزار روستا بتازگی به ۹۰ درصد نزدیک شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: امسال با تحت پوشش قرار گرفتن پنج هزار روستا به شبکه آب، درصد روستاهای برخوردار از این نعمت به ۹۰ درصد خواهد رسید. شاخص برخورداری از شبکه فاضلاب شهری ۵۵ درصد است.
وی درباره برنامه هفتم توسعه و طراحی هفت محور در بخش آب و فاضلاب این برنامه، کاهش بهای تمام شده خدمات با ۷۱ پروژه را یکی از این محورها دانست و ادامه‌داد: تدوین و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب با ۶۷ پروژه از محورهای دیگر برنامه است.
امینی، ارتقای بهره وری منابع انسانی و اداری با ۵۷ پروژه، شناسایی مسائل مهم و اولویت دار با ۴۸ پروژه، جهت دهی و مناسب سازی دانش بنیان ها با ۳۵ پروژه و نیز استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه بهره وری بخش آب با ۲۵ پروژه را دیگر محورها عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، یکی از اقدام های مهم وزارت نیرو را توسعه استفاده از پساب به جای آب متعارف ذکر و تصریح کرد: براین اساس آب متعارف از صنایع آب بر حذف شده و پساب جایگزین خواهد شد.
وی از تلاش برای ایجاد سامانه تله متری و اسکادا که موجب توزیع بهینه آب خواهد شد، خبر داد و افزود: سامانه های GIS محور در بخش آب توسعه داده می شود تا مردم راحت‌تر خدمات را دریافت کنند.

همایش ملی بهره‌وری ایران امروز با حضور مسئولان در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.
در این همایش سخنرانان به بحث و بررسی مسائل مختلف از جمله رشد اقتصادی از محل ارتقای بهره‌وری، ارتقای بهره‌وری مبتنی بر مشارکت مردم و تحقق شعار سال خواهند پرداخت.

کد خبر 73813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =