کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی در آرامش بازار ارز موثر بود/ اظهارات غیرکارشناسی می‌تواند بازار ارز را آشفته کند

عضو اتاق بازرگانی گفت: نوسانات دلار غیررسمی پس از اقدامات بانک مرکزی روند کاهشی به خود گرفته و احتمال کاهش بیشتر آن نیز وجود دارد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، محمد امیرزاده با اشاره به مداخلات برخی نهادهای غیرمتخصص در بازار ارز و سیاست‌های پولی و مالی، افزود: هر اظهار نظر غیرکارشناسی و خلق‌الساعه می‌تواند تأثیرات غیرمنتظره‌ای بر بازار ارز داشته باشد، که این موضوع می‌تواند برای اقتصاد کشور زیان‌بار باشد و دود آن در چشم مردم جامعه و فعالین بخش خصوصی می‌رود.
وی ادامه داد: بخش زیادی از نوسانات قیمت دلار در ماه‌های گذشته حاصل تنش‌های سیاسی و عوامل غیر اقتصادی بوده است. شاهد بودیم که نوسانات کوتاه مدت نرخ دلار غیررسمی پس از اقدامات بانک مرکزی روند کاهش به خود گرفته و احتمال کاهش بیشتر آن نیز وجود دارد.
امیرزاده مطرح کرد: بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای کنترل رشد نقدینگی و کاهش التهابات در بازارها به کار گرفته و آمارهای اعلامی هم نشان می‌دهد که در این خصوص کارنامه موفقی داشته اشت. به طوری که نرخ رشد نقدینگی در سال گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است.
عضو اتاق بازرگانی در پایان افزود: در ماه‌های آینده نیز وضعیت با ثبات ایجاد شده در بازار ارز ادامه پیدا خواهد کرد و حتی می‌توان به کاهش دوباره قیمت دلار امید داشت.

کد خبر 73839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =