تیم اقتصادی دولت شهید رئیسی پویا و فعال بود/ هدایت درست کشور در مسیر رفع مشکلات مردم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم اقتصادی دولت سیزدهم با وجود محدودیت‌ها و با سیاستگذاری‌ های صحیح توانست بسیاری از مشکلات را پشت سر بگذارد.

به گزارش اگزیم نیوز، اسماعیل کوثری روز یکشنبه با اشاره به عملکرد دولت شهید رئیسی در ۳ سال اخیر، اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت سیزدهم با وجود محدودیت‌ها و تنگناهایی که به ارث برده بود، با اتخاذ رویکردها و سیاستگذاری‌های درست بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشته و شرایط بحرانی را در مسیر بهبود قرار داده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره ارزیابی خود از سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت اظهار کرد: شاید برخی بر این باور باشند که دولت در برنامه‌های اقتصادی چندان موفق نبوده، اما از نظر من با توجه به شاخص‌های اقتصادی و مقایسه آن با آنچه به ارث برده بود، این دولت توانسته است بسیاری از مسائل و مشکلات را حل و فصل کند.
وی تصریح کرد: البته هنوز شرایط به حدی که انتظار داریم، نرسیده است، اما با این حال موفق شده خیلی از مشکلات را به رغم همه تنگناها و محدودیت‌هایی که با آن مواجه بود، پیش ببرد و به طور قطع با توجه به همگرایی موجود در سطح قوای سه‌گانه، می‌تواند موفق‌تر از این عمل کند.
کوثری ادامه داد: نگاهی به بودجه‌بندی و درآمدها و واگذاری‌ها و همچنین تخصیص ارزها، نشان دهنده موفق بودن رویکرد و تفکر تیم اقتصادی دولت بویژه بانک مرکزی است که البته می‌توان آن را از نتایج و برکات جلسه سران قوا نیز برشمرد.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید براینکه هدف همه ما، رفع مشکلات مردم بوده و خواهد بود؛ تاکید کرد: اقدامات گسترده دولت شهید رئیسی در ۳ سال اخیر از جمله فعال کردن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که راکد و نیمه راکد بودند، کنترل و کاهش تورم حدود ۵۹.۵ درصدی که به این دولت رسیده بود و کاهش آن تا کمتر از ۴۰ درصد، افزایش رشد اقتصادی از ۶ دهم درصد به ۴ درصد، برطرف کردن مشکلاتی که مردم با قطع مکرر برق و گاز با آن مواجه بودند، افزایش تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم، سروسامان دادن به کالاها و اقلامی که در گمرگات برای سالیان طولانی رسوب کرده بود و تعیین تکلیف بدهکاران بانکی، نشان دهنده این است که تیم اقتصادی دولت پویا و فعال بوده و در این مدت قوه مجریه، کشور را در مسیر رفع مشکلات هدایت کرد.

کد خبر 73901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =