دولت بار مالی اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه را پذیرفت

رئیس سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به شورای نگهبان اعلام کرد: دولت بار مالی طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در خصوص معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ را می‌پذیرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، داود منظور در نامه‌ای به قائم مقام شورای نگهبان اعلام کرد: دولت بار مالی طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در خصوص معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ را می‌پذیرد.

متن نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه به شرح زیر است:

با عنایت به تصویب طرح «اصلاح تبصره‌های ۶ و ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور» در تاریخ ۱۴۰۳.۰۲.۲۶ توسط مجلس شورای اسلامی، به استحضار می‌رساند این طرح با هماهنگی دولت تهیه شده است و طبعاً دولت بار مالی آن را می‌پذیرد.

دولت بار مالی اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه را می‌پذیرفت

معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بورسی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری حذف نمی‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ را تصویب کردند که بر اساس آن معافیت‌های قانونی شرکت‌های بورسی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ حذف نمی‌شود.

متن اصلاح شده بند س تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

مجموع معافیت‌ها، نرخ صفر مالیاتی، کاهش نرخ مالیاتی و سایر مشوق‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی از محل مجموع درآمدهای حاصل شده برای عملکرد سال جاری کلیه مودیان به استثنای معافیت‌های دارای سقف زمانی مشخص موارد مندرج در مواد ۲، ۸۱، ۱۳۹، ۱۴۱، ١۴٣، ۱۴۳ مکرر و و ۲۸۰ و ۱۴۵ قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی مصوب ١٣٩۴/٠۴/٣١، قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید به منظور تسهیل اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و قانون جهش تولید دانش بنیان برای اشخاص حقوقی تا ۷۵۰ میلیارد تومان و برای اشخاص حقیقی تا ۷۵ میلیارد تومان درآمد مشمول مالیات( سود خالص) قابل اعمال است.

۲- بند (ن) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور برای عملکرد سال ١۴۰۲ تنفیذ می‌شود.

۳- حکم این بند از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم الاجراست.

همچنین محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح این مصوبه گفت: این مصوبه شامل معافیت‌های شرکت‌های بورسی می‌شود؛ بر این اساس تمامی معافیت‌های مالیاتی مقرر در قوانین برای شرکت‌های بورسی، صندوق‌های سرمایه گذاری، سود سپرده‌های بانکی و تمامی فعالیت‌های بازار سرمایه به قوت خود باقی می‌ماند و در سال ۱۴۰۳ حذف نمی‌شود.

بنابراین و براساس اعلام داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، با موافقت دولت، معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بورسی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ حذف نمی‌شود.

کد خبر 73990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =