گام بلند خودکفایی گندم در دولت سیزدهم/ امسال نیاز به واردات نداریم

وزیر جهادکشاورزی روند حرکت دولت سیزدهم در اجرای برنامه‌های راهبردی کشاورزی را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و گفت: خودکفایی گندم در سال زراعی جاری دست‌یافتنی است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت به تولید جهشی گندم در ۲ سال ابتدایی دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: محصول استراتژیک گندم اولویت اول این وزارتخانه در پایداری تولید است و سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ اولین گام رو به جلو برداشته شد و دولت سیزدهم با خرید تضمینی هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان افزایش بیش از ۷۰ درصدی خرید تضمینی را نسبت به دولت قبل در کارنامه خود ثبت کرد.

وی سال زراعی گذشته را دومین جهش تولید و خرید تضمینی گندم در دولت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی بیان کرد و یادآور شد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حجم خرید تضمینی گندم از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن به نزدیک ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید و کشور در تولید گندم نان به خودکفایی رسید.

وزیر جهادکشاورزی در ادامه توفیقات وزارت جهادکشاورزی در سال زراعی جاری را تشریح کرد و گفت: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تولید به پایداری می‌رسد و طبق پیش‌بینی‌ها نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.

نیکبخت اقدامات و سیاست های حمایتی همچون کشاورزی قراردادی، تامین کودهای شیمیایی و تغذیه متعادل، استفاده از بذور اصلاح شده، عملیات به‌زراعی به‌ ویژه مدیریت عوامل زیان رسان و اجرای ابر طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور را همگام با تلاش کشاورزان و لطف و عنایت خداوند متعال از دلایل این افزایش تولید و دستیابی به خودکفایی گندم برشمرد.

وی اظهار امیدواری کرد با مجموعه اقدامات حمایتی، پشتیبانی و فنی روند پایدار ارتقاء بهره وری همچنان ادامه یابد.

کد خبر 74034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =