تولید مرغ در نقطه ثبات/ سیاست‌های حمایتی از تولید گوشت قرمز ادامه دارد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بازسازی زنجیره تولید گوشت مرغ را عامل پایداری و یکنواختی تولید در ماه‌های اخیر عنوان کرد و بکارگیری این آزمون موفق در ترمیم زنجیره تولید گوشت قرمز را از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، ابراهیم حسن‌نژاد روز یکشنبه تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه را وظیفه اصلی معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و اظهار داشت: نیاز مستمر سفره مردم به این محصولات مقتضای استمرار در تولید توسط بخش دام کشور است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تنوع تولیدات افزود: تولید گوشت مرغ به دلیل دارا بودن حلقه‌های متعدد از اهمیت ویژه برخوردار است و ارتباط معنادار و هماهنگ این حلقه‌ها، امکان تولید مستمر و خطی در این صنعت را فراهم می‌کند.

حسن‌نژاد نوسان بازار و نارضایتی تولیدکننده و مصرف‌کننده در ابتدای سال ۱۴۰۲ را از جمله چالش‌های موجود در بخش دانست و گفت: وزیر جهاد کشاورزی در نخستین اقدام برای حل ریشه‌ای معضل صنعت مرغ نسبت به تامین به‌موقع نهاده دستورات لازم را صادر کرد.

وی ترمیم گله مرغ مادر و اجداد را از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در بازسازی حلقه‌های صنعت مرغ عنوان کرد که در نتیجه آن ۲۵۰ هزار قطعه در مراکز اجداد جوجه‌ریزی صورت گرفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مدت‌زمان ۲۲ماهه برای جوجه‌ریزی در اجداد تصریح کرد: پس از بازسازی و افزایش تولید در گله‌های مرغ مادر و اجداد، اکنون به آمار بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه در ماه رسیده‌ایم و این میزان جوجه‌ریزی بیش از ۲۴۰ هزار تن گوشت مرغ را ماهانه برای کشور تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز به‌اندازه کافی با تامین نهاده در زمان معین، اطمینان تولیدکننده برای تولید بیش از نیاز کشور و با هدف صادرات جلب شده، به طوری که در سال جاری ۶ هزار تن مرغ صادر شده است.

حسن‌نژاد میزان تولید تخم‌مرغ در سال ۱۴۰۲ را یک هزار و ۳۴۰ تن اعلام کرد که از این میزان، ۱۳۶ هزار تن راهی بازار صادراتی شده و هدف‌گذاری صادرات برای سال جاری ۲۰۰ هزار تن است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، تولید شیر را از دیگر محصولات پایه در بخش دام نام برد و گفت: سالانه ۱۲ میلیون تن شیر در کشور تولید می‌شود که با ظرفیت‌سازی، نیاز صنایع لبنی کشور به طور کامل از تولید داخل تامین می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت تبدیل صنایع لبنی به واحد سازنده (شیر)بیش از ۲ میلیون تن از این ماده پروتئینی صادر می‌شود و عمده آن در پنیر و شیرخشک است.

حسن‌نژاد در مورد تولید گوشت قرمز گفت: ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور وجود دارد و با اتخاذ سیاست‌های تشویقی به دنبال افزایش آن هستیم، به این منظور در زمستان گذشته یک میلیون تن نهاده به صورت مدت‌دار برای پروار کردن دام در اختیار دامداران و عشایر قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ هم با اجرای سیاست‌های حمایتی از ظرفیت قانون بودجه با افزایش سرمایه در گردش شرایط را برای افزایش گوشت قرمز فراهم می‌کنیم.

کد خبر 74189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =