ایران بازیگر جدی در صنعت غذا/ لزوم همکاری‌های مشترک در تولید برند حلال

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های مشترک در تولید برند حلال، ایران را یکی از بازیگران اصلی منطقه در صنعت غذا معرفی کرد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (ایران اگروفود ۲۰۲۴) نشست توسعه همکاری‌های منطقه‌ای تولید و تجارت محصولات غذایی حلال با حضور سید محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران و سفرای از کشورهای مالزی و امارات متحده عربی برگزار شد.

سید محمدصادق قنادزاده در ابتدای همایش، ایران را یکی از بازیگران اصلی منطقه در صنعت غذا معرفی کرد و افزود: تولیدات صنایع غذایی ایران بر پایه حلال است؛ اما به نظر می‌رسد که ما برای ارتقای جایگاه خود در این صنعت باید تلاش بیشتری کنیم.

وی با اشاره به کوشش‌های ایران در توسعه صنعت حلال، گفت: مالزی، جزو کشورهای پیشرفته در تولید محصولات با برند حلال است و این کشور در زمینه استانداردسازی، برندسازی، توزیع و تجارت الکترونیک کارهای جدی کرده است. هدف ما از توسعه تعاملات تجاری با مالزی این است که با استمداد از کشورهای پیشرو، صنعت حلال ایران را گسترش و به عبارتی خود را به جمع بازیگران اصلی این صنعت در دنیا اضافه کنیم.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: به نظر می‌رسد که این نشست بتواند مقدمات اولیه در زمینه همکاری‌های مشترک و استانداردسازی صنعت حلال را فراهم کند. نادزاده گردش مالی صنعت حلال را طی سالیان پیش رو بیش از ۴ هزار میلیارد دلار دانست و تصریح کرد: امروزه صنایع غذایی حلال منحصر به کشورهای مسلمان نیست و بسیاری از کشورهای غیرمسلمان نیز از محصولات برند حلال استقبال می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد که این مفهوم در دنیا جای خود را پیدا کرده است.

وی با تاکید بر ایجاد اتحاد در بین کشورهای مبدع برند حلال، افزود: تلاش داریم که با همفکری کشورهای موفق، قواعد استاندارد در این صنعت را ایجاد و نمایشگاه‌های در این زمینه برگزار و این‌گونه برند حلال ایران را در تمام دنیا معرفی کنیم.

مالزی در برند حلال پیشرو است

خیری بن عمر سفیر مالزی در ایران در ادامه این نشست صنعت حلال را موضوع مهم دو کشور دانست و افزود: مالزی در برند حلال پیشرو است؛ در واقع صنعت حلال در مالزی متاثر از آموزه‌های دینی رشد سریعی را تجربه کرده است.

به گفته سفیر مالزی در ایران؛ دیگر صنعت حلال منحصر به گوشت و فرآورده‌های دامی نیست و ابعاد گسترده‌تری را به خود گرفته است.

وی در پایان بر لزوم توسعه همکاری‌های ایران و مالزی در صنعت حلال تاکید کرد.

برندسازی لوگو حلال

همچنین در این رابطه محمود بازاری در حاشیه نشست توسعه همکاری‌های منطقه‌ای تولید و تجارت محصولات غذایی حلال، گفت: صادرات صنایع غذایی ایران یکی از مهم‌ترین اقدامات برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل ایران برای تامین امنیت غذایی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه ایران اگروفود ۲۰۲۴، تصریح کرد: نشست توسعه همکاری‌های منطقه‌ای تولید و تجارت محصولات غذایی حلال با حضور پررنگ بخش خصوصی ایران و سفرای از کشورهای امارات متحد عربی، مالزی و عربستان برگزار شد؛ عمده‌ترین هدف این نشست معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی حوزه محصولات غذایی و کشاورزی ایران است.

این مقام مسئول ادامه داد: نشست توسعه همکاری‌های منطقه‌ای تولید و تجارت محصولات غذایی حلال را می‌توان جزو گام‌های اولیه برای تامین امنیت غذایی غرب آسیا و خاورمیانه برشمرد؛ امیدواریم تجار و بازرگانان خارجی با حضور در ایران زمینه توسعه صنعت حلال در کشور را ایجاد کنند.

مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر نمایش ظرفیت‌های ایران در صنعت حلال در نمایشگاه محصولات کشاورزی، خشکبار و حلال دبی، افزود: لوگو "حلال" طراحی شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران در سطح منطقه‌ای نیاز به برندسازی دارد؛ و خوشبختانه مقدمات اولیه این مهم در حال انجام است.

کد خبر 74212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =