معاون وزیر نفت: پالایشگاه‌ها برای کیفی سازی فرآورده‌ها اقدام کنند

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از پالایشگاه‌های کشور خواست در راستای اجرای تعهدات خود نسبت به کیفی سازی فرآورده‌های پالایشگاهی، اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش اگزیم نیوز، دوازدهمین جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح‌های کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی امروز (چهارشنبه)با اولویت کاهش نفت کوره با حضور جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد. در این نشست ۱۰ شرکت پالایشگاهی کشور در مورد اجرای تعهدات خود، اقدامات‌شان را بیان کردند.

سالاری معاون وزیر نفت در این جلسه با بررسی آخرین وضعیت طرح‌های کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی از پالایشگاه‌ها خواست در راستای اجرای تعهدات خود نسبت به کیفی سازی فرآورده‌ها، پیگیری‌های لازم را بر اساس بند ر قانون بودجه کشور انجام دهند.

پالایشگاه آبادان در این نشست نسبت به تعهدات خود مبنی بر راه‌اندازی واحد هیدروژن، واحد آیزماکس و مابقی واحدها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، پیگیری افزایش خوراک پالایشگاه آبادان، انتقال تعهدات و تضامین به خود پالایشگاه تا قبل از واگذاری به بخش خصوصی، پیگیری نحوه تامین مالی و آماده‌سازی مقدمات لازم جهت شروع مراحل اجرانی بخش دوم فاز، تعیین تکلیف وضعیت طرح ارتقا و کیفی سازی فاز ۴ را ارائه کرد.پ

شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) (شازند) در اراک نبست به تعهدات خود مبنی بر پیگیری مجدانه برای تکمیل کردن فرایند برگزاری مناقصه EPC و انتخاب پیمانکار، حل مسائل و مشکلات مرتبط با سهامداران در جهت نهایی کردن عقد قرارداد و شروع مراحل اجرایی پروژه، پیگیری‌های لازم جهت عقد قرارداد پیش‌خرید اقلام مورد اخذ مجوز زیست محیطی و عده توقف اجرایی شدن کک‌سوزنی پاسخ داد.

پالایش نفت اصفهان نیز نسبت به تعهدات خود مبنی بر تسریع در نصب اقلام باقیمانده واحد KHT و راه‌اندازی آن در موعد مقرر، اولویت دادن به طرح RHU، پیگیری ساخت رآکتورهای واحد RHU پاسخ داد.

پالایشگاه نفت بندرعباس نیز نسبت به تعهدات خود مبنی بر در اولویت قراردادن واحدهای SDA & DAOT پیگیری و تعیین تکلیف تامین منابع مالی مربوط به واحدهای یوتولیتی از بانک ملی، اروپا و همچنین نحوه حمایت سهام‌دار از تامین منابع مورد نیاز را بیان کرد.

پالایشگاه نفت تهران نیز نسبت به اجرای طرح کیفی سازی الگوی پالایشگاه اصفهان حتی بدون انتقال رآکتورهای اصفهان به پالایشگاه تهران و جبران عقب‌ماندگی طرح بنزین‌سازی پاسخ دادند.

پالایشگاه نفت تبریز نیز نسبت به تعهدات خود مبنی بر پیگیری اخذ مجوز از کمیته سرمایه‌گذاری و تهیه اطلاعات لازم با نگاه به صنایع همجوار متقاعد کردن سهامداران برای اخذ موافقت با اجرای طرح جامع از طرف آن‌ها، ارائه گزارشی از عملکرد اقدامات صورت پذیرفته مرتبط با مرتبط با پروژه‌ها به شرکت ملی پالایش پاسخ دادند.

پالایشگاه نفت شیراز نیز در خصوص ارسال گزارش در خصوص تعیین تکلیف و توافقات حاصله با پژوهشگاه صنعت نفت جهت کیفی سازی نفت کوره، با توجه به کم کاری و عدم پیشرفت پروژه DHT مقرر گردید جلسه‌ای با شرکت ODCC با حضور شرکت ملی پالایش و پخش برگزار گردد، ارسال مصوبه هیات مدیره در خصوص قرارداد کیفی سازی نفت کوره، با توجه به عدم صدور مجوز زیست محیطی پروژه خرید برق از شبکه سراسری منتفی دستگاه ژنراتور برق خریداری شده است، پاسخ دادند.

پالایشگاه نفت کرمانشاه در مورد تعهدات خود مبنی بر جبران عقب ماندگی طرح کیفی سازی، تشکیل تیم اجرایی قوی و توانمند جهت تسریع در پیشبرد طرح‌های در دست اقدام تشریع در اخذ لیسانس واحدهای طرح ارتقای کیفی نفت کوره (تصفیه، تبدیل و تفکیک نفت کوره) از شرکت آذر انرژی، توضیحات خود را ارائه کرد.

هیات مدیره پالایشگاه نفت لاوان نیز نسبت به تعهدات خود در مورد علت تاخیر در انتخاب مشاور طرح گزارش داد.

کد خبر 74248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =