عوامل موثر در آرامش کنونی بازار ارز

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی بانک مرکزی باعث وصول مطالبات نفتی، آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده و افزایش ذخایر ارزی کشورمان شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، هادی بیگی نژاد اظهار داشت: امکان وصول مطالبات نفتی و آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان با دیپلماسی فعال بانک مرکزی باعث شده تا امروز منابع ارزی کشور شرایط مطلوبی داشته باشد.

وی افزود: شرایط خوب منابع ارزی کشور و مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی و تامین نیاز بخش‌های مختلف اعم از دانشجویی ، درمانی و به ویژه کالاهای اساسی توسط بانک مرکزی باعث شده تا بازار ارز شرایط آرامی را در ماه‌های گذشته داشته باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در سال‌های گذشته شاهد تلاطم‌های شدید در بازار ارز بودیم که قیمت ارز به طور جهشی افزایش می‌یافت و پایین هم نمی‌آمد، اما در یک سال گذشته با وجود اتفاقات امنیتی مختلف در سطح منطقه نوسانات در بازار ارز به حداقل رسیده و اگر افزایش قیمتی هم اتفاق می‌افتد پس از چند روز کاهش قیمت در بازار آغاز می‌شود.

بیگی نژاد خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم به خاطر بهبود وضعیت ذخایر ارزی کشور امروز تعادل بیشتری در عرضه و تقاضای ارز را در بازار شاهد هستیم و همین مسئله یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش نوسانات در بازار ارز است.

وی افزود: این وضعیت نوید دهنده آینده‌ای روشن و ثبات اقتصادی بیش از پیش در سال ۱۴۰۳ است که امیدواریم با ثبات هرچه بیشتر در بازار ارز و سایر بازارها مردم شرایط مطلوب‌تری را نسبت به گذشته در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی تجربه کنند.

کد خبر 74332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =