حمایت وزارت صمت از صنایع دانش‌بنیان و صادرات‌محور

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: این وزارتخانه از صنایع دانش‌بنیان و صادرات محور حمایت می‌کند.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس علی‌آبادی» با اشاره به حضور امروز (سه‌شنبه) خود در مجلس شورای اسلامی و ارائه‌ گزارش به نمایندگان مردم در مجلس، اظهار داشت: امروز گزارش مفصلی درباره با موضوع صنعت خودرو در مجلس هم‌ شنیدم و هم ارائه کردم که حتما توصیه می‌کنم، مورد مطالعه قرار گیرد.

وی بر صنعتی شدن کشور تاکید کرد و افزود: باید ایران را صنعتی کنیم. به نظر می‌رسد که پتانسیل صنعتی‌ شدن بیش از هر چیز در کشور مهیا است.

حمایت وزارت صمت از صنایع دانش‌بنیان و صادرات محور

وزیر صمت، با تاکید بر وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مناسب، حرکت به سمت صنعتی شدن را مدنظر قرار داد و خاطرنشان‌کرد: وزارت صمت، صنایع دانش‌بنیان و صادرات محور را پیگیری و حمایت می‌کند و چنانچه صنعتی این دو مولفه را نداشته باشد، مورد حمایت وزارت صمت نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از حوزه خودروسازی با صنایع دیگر ارتباط دارد، اضافه‌کرد: باید در کشور قطعات اصلی خودرو را مدنظر گرفته و مهندسی خودرو هم باید افزایش یابد. امروز آن چیزی که در خودرو اهمیت دارد مهندسی است.

علی‌آبادی همچنین گفت: بیش از ۱.۵ میلیون خودرو تا پایان سال تولید خواهد شد. امروز یکی از انتقادها این است که کیفیت خودروهای کشور باید افزایش یابد، زیرا انتقادهای زیادی به این صنعت وارد است.

گفتنی است، وزیر صمت و همراهان، بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه، از برخی از غرفه‌‎های نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، بازدید و برای دقایقی با مدیران و مسئولان شرکت‌های مختلف فعال در این حوزه گفت‌وگو کرد.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران خودروساز، روسای اتحادیه‌های مرتبط با صنعت خودرو و قطعات، نمایندگان مجلس و غیره در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد.

این نمایشگاه در فضایی به متراژ بیش از ۴٢ هزار متر مربع و با حضور ۶۰۰ شرکت داخلی و ۴۶۹ شرکت خارجی از ۹ کشور برپا شده شده است. در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های داخلی، شرکت‌های خارجی از کشورهای رومانی، انگلیس، چین، تایوان، اندونزی، کره جنوبی، ترکیه، عراق و هند حضور دارند.

کد خبر 74360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =