خرید تضمینی گندم از ۵.۱ میلیون تن گذشت/ پرداخت ۴۱.۲ همت از پول گندمکاران

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از گذشت خرید تضمینی گندم کشور از ۵.۱ میلیون تن خبر داد و گفت: تاکنون ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان پول گندمکاران پرداخت شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت جهادکشاورزی، سهراب سهرابی افزود: براساس آخرین گزارش‌ها از سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران (سیفا) تا روز گذشته، بیش از ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خرید تضمینی شده و عملیات برداشت این محصول در ۲۸ استان کشور ادامه دارد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ارزش این میزان گندم خریداری شده را ۸۹ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهارداشت: تاکنون ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۵۰ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

سهرابی با بیان این که پی‌گیری‌های وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور زراعت و معاون برنامه‌ریزی وزارتخانه برای دریافت مابقی پول گندمکاران ادامه دارد، گفت: تامین اعتبار پول گندمکاران از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور صورت می‌گیرد و به محض تامین اعتبار، وجوه به حساب کشاورزانی که گندم خود را به مراکز رسمی دولتی تحویل داده‌اند، واریز می‌شود.

وی در همین حال خاطرنشان کرد: میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۳۴۰ هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۱۵ هزار تن، گلستان یک میلیون تن، فارس ۶۰۰ هزار تن، ایلام ۳۲۴ هزار تن و خراسان رضوی ۲۰۰ هزار تن است.

وی گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال ۱۴.۵ تا ۱۵.۵ میلیون تن گندم تا پایان شهریور ماه از مزارع آبی و دیم برداشت شود و با توجه به این میزان تولید، نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت و به خودکفایی خواهیم رسید.

سهرابی ادامه داد: تمام نیاز گندم کشور در حوزه خبازی‌ها و صنف و صنعت از محل گندم داخل تامین می‌شود و نیاز به واردات گندم نداریم.

وی درباره تولید بذر گندم نیز گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار تن بذور اصلاح شده در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده تهیه شده و مزارع بذری نیز در حال برداشت هستند.

کد خبر 74471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =