اولویت تقاضای صنایع پایین دستی

جلسه انجمن آهن و فولاد ایران با حضور مدیران عامل شرکتهای فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین اهواز و نمایندگان برخی فولادسازان دیگر و همینطور با حضور آقای سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در محل ایمیدرو به ریاست دکتر کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو تشکیل شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، جلسه انجمن آهن و فولاد ایران با حضور مدیران عامل شرکتهای فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین اهواز و نمایندگان برخی فولادسازان دیگر و همینطور با حضور آقای سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در محل ایمیدرو به ریاست دکتر کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدروتشکیل شد.

این جلسات که بصورت منظم و ماهانه با هدف رصد بازار داخل و صادرات تشکیل میشود و در آن، اعضا به بررسی نظرات خود در خصوص وضعیت فعلی تولید، قیمت و میزان تقاضا (بازار) و روند آتی آن میپردازند. یک خبر خوب برای تولید اینکه؛ موجودی انبارهای فولادسازان از 3 میلیون تن (ماه دسامبر گذشته) به کمتر از 1 میلیون تن کاهش یافته است.

همچنین در این جلسه اشاره شد که قیمتها با هزینه تمام شده تولید فاصله زیادی نداشته و فولادسازان همچناندارای ظرفیت تولید بلااستفاده میباشند که در صورت افزایش تقاضای داخل امکان رشدتولید و تامین آن به سادگی میسر خواهد بود.

در این جلسه، آقای دکترکرباسیان بر لزوم مدیریت نوسانات قیمتی در بازار داخل و اولویت تامین تقاضای صنایعپایین دستی و بخش صنعت تاکید نمودند و مقرر شد انجمن آهن و فولاد نسبت به این امربرنامه ریزی لازم را مدنظر قرار دهد تا شیب بالا در تغییرات قیمت فولاد کاهش وتجربه گذشته مبنی بر ورود سازمانهای حاکمیتی بعنوان عامل محدودکننده صادرات فولادو ... تکرار نشود.

جناب آقای سیدعلی مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران نیز، با اشاره به آمادگی صندوق جهت پوشش ریسک عدم پرداخت مطالبات شرکتهای فولادی از خریداران خارجی در شیوه پرداخت به صورت حساب باز و بدون نیاز به گشایش اعتبار اسنادی (با توجه به عدم آمادگی کامل بانکهای خریداران خارجی به منظور گشایش LC برای صادرکنندگان ایرانی و فاصله گرفتن معاملات بین المللی از این نوع ابزار پرداخت)، اظهار نمودند در صورت تامین مالی طرحهای فولادی به شکل EPC از سوی از بانکهای خارجی در داخل کشور، صندوق ضمانت صادرات ایران بخش محتوای محلی طرف ایرانی را که از سوی بانکهای عامل خارجی تامین مالی نمی گردند را تحت پوشش قرار خواهد داد. ایشان در پایان وضعیت ارز داخل کشور را مثبت خواندند و اظهار امیدواری کردند صندوق در دستیابی به هدف صادراتی 5.3 میلیون تنی فولاد طی سال 1395، نقش سازنده ای با شرکت های فولادی ایفا نماید. 

کد خبر 9397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =