۸۵۰ واحد صنعتی تعطیل وارد چرخه تولید شدند

معاون امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از راه‌اندازی مجدد ۸۵۰ واحد صنعتی تعطیل با اشتغال ۱۶ هزار و ۷۰۹ نفر در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد و گفت: ۱۸۴ هزار و ۵۰۰ شغل جدید در بخش صنایع کوچک و متوسط کشور در سالجاری ایجاد می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایسنا در اردبیل، علی یزدانی در نشست ستاد اقتصادمقاومتی استان اردبیل گفت: این کارگروه زیرنظر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه 87 هزار و 659 واحد تا پایان سال 1394 در کل کشور پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند، افزود: از این تعداد 37 هزار و 120 واحد در داخل شهرک‌های صنعتی و 50 هزار و 539 واحد خارج از شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

یزدانی اضافه کرد: از 87 هزار و 659 واحد دارای پروانه، 79 هزار و 839 واحد کوچک، چهار هزار و 351 واحد متوسط و سه هزار و 470 واحد بزرگ هستند.

معاون امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از 37 هزار و 120 واحد دارای پروانه مستقر در شهرک‌های صنعتی، 30 هزار و 35 واحد فعال و هفت هزار و 85 واحد غیرفعال و تعطیل هستند، تصریح کرد: در حالت کلی 81 درصد از واحدهای به بهره‌برداری رسیده فعال و 19 درصد غیرفعال هستند.

وی با اشاره به تعداد طرح‌‎های صنعتی در حال ساخت و ساز در کل کشور، خاطرنشان کرد: تعداد طرح‌های صنعتی در حال ساخت و ساز در کشور 99 هزار و 840 طرح، در کل شهرک‌ها و نواحی صنعتی 29 هزار و 799 طرح، در استان یک هزار و 360 طرح و در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان 645 طرح است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توسعه صنایع کوچک و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صنعتی را ماموریت اصلی سازمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 10 درصد طرح‌های در دست ساخت و ساز در استان با پیشرفت بالای 60 درصد همراه است.

یزدانی با اشاره به وضعیت آماری شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، افزود: در حال حاضر 561 شهرک صنعتی و 387 ناحیه صنعتی مصوب و 480 شهرک صنعتی و 298 ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری در کشور وجود دارد.

معاون امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به وضعیت آماری شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، ادامه داد: در حال حاضر هشت شهرک صنعتی و 10 ناحیه صنعتی مصوب و هشت شهرک صنعتی و هفت ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام یافته این سازمان، گفت: پیشنهاد ممنوعیت در واردات کالاهایی که ظرفیت و امکان تامین آنها در داخل بصورت 100 درصد وجود دارد و پیشنهاد حمایت از 10 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط و تکمیل دو هزار طرح نیمه‌تمام از جمله این اقدامات است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از راه‌اندازی مجدد 850 واحد صنعتی تعطیل با اشتغال 16 هزار و 709 نفر در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد و افزود: سهم استان اردبیل از این تعداد، 13 واحد معادل 1.5 درصد کل کشور با اشتغال 218 نفر بوده است.

یزدانی پیاده‌سازی توسعه خوشه‌های کسب و کار جدید، انجام مطالعات امکان‌سنجی توسعه خوشه‌های کسب و کار، ایجاد و توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی، ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات، آموزش مدیران و کارکنان و مشاوران صنایع کوچک، نوسازی صنایع کوچک و به بهره‌برداری رساندن طرح‌های نیمه‌تمام را کل پروژه‌های مصوب اقتصادمقاومتی عنوان کرد.

معاون امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نحوه واگذاری و اعطای تخفیفات و مشوقات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سالجاری، تصریح کرد: در سالجاری امکان اعطای 10 درصد تحفیف برای عرصه‌های بزرگ و ناهموار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، اعطای تخفیف به میزان 25 درصد در صورت پرداخت کل مبلغ قرارداد حق بهره‌برداری، اعطای تخفیف برای متقاضیانی که زودتر از موعد مقرر واحد صنعتی خود را به بهره‌برداری برسانند و همچنین اعطای تخفیف به واحدهای صنعتی نیمه‌تمام ساخته جهت بهره‌برداری هر چه سریع‌تر و افزایش اشتغالزایی فراهم شده است.

یزدانی از ایجاد 184 هزار و 500 اشتغال جدید علاوه بر اشتغال‌های معمول در سالجاری در سطح کشور خبر داد.

وی آموزش را از برنامه‌های اولویت دار این سازمان عنوان کرد و افزود: 100 هزار نفر از دست‌اندرکاران واحدهای صنعتی را در زمینه‌های مالی، دانش فنی تولید، بازاریابی ، کارآفرینی و مانند آن آموزش می‌دهیم و سهم استان اردبیل از این تعداد حدود یک هزار نفر است.

کد خبر 9399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =