اتصال ایران به دالان تجاری اروپا

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران: ایجاد مرکز توسعه تجاری ایران و اروپا علاوه بر منفعت برای ایران به نفع طرف های اروپایی نیز خواهد بود؛ شرکای اروپایی ایران می توانند از این فرصت برای سرمایه گذاری های سودآور در ایران استفاده کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، سید محمدرضا نجفی منش در زمینه ایجاد مرکز توسعه تجاری ایران و اروپا تشریح کرد: خوشبختانه بعد از نهایی شدن برجام تمایل اروپایی ها برای افزایش سطح همکاری با ایران به وضوح دیده شده است.

نجفی منش افزود: هر اقدامی در راستای تسهیل مناسبات تجاری در چارچوب اهداف بالادستی به احیای روابط بین المللی ایران کمک خواهد کرد. مسلماً صادرات و حوزه تجارت بین الملل از مهمترین بخش های اقتصاد ایران است که در فضای بعد از تحریم ها به توجه بیشتری نیازمند است.

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و فرانسه در ادامه گفت: لازم است با معرفی توانمندی ها و ظرفیت های اقتصاد ایران در فضای بین المللی، توانمندی های خود را به منصه ظهور برسانیم و پتانسیل های صادراتی خود را تقویت نماییم.

پیش از این یک مقام مسئول در اتاق تعاون ایران در پی تفاهم‌نامه مشترک با اتاق بازرگانی چک، از ایجاد یک مرکز توسعه تجاری میان ایران و اروپا خبر داده بود.

به گزارش اگزیم نیوز، این مرکز با هدف ایجاد امکان شناسایی شرکت‌های اروپایی در جهت تامین نیازهای شرکت‌های ایرانی و تعامل با کشورهای دیگر درچارچوب اهداف بالادستی شکل می گیرد. همچنین ایجاد بستر های مناسب صادراتی و توسعه صادرات محصولات ایرانی به خصوص محصولات شرکت های دانش بنیان از دیگر اولویت های این طرح به حساب می آیند. علت انتخاب چک به عنوان طرف این تفاهمنامه نیز وجود صنایع پیشرفته این کشور بیان شده است.

عضو اتاق بازرگانی تهران در ادامه به اگزیم نیوز گفت: ایجاد مرکز توسعه تجاری مذکور علاوه بر منفعت برای ایران به نفع طرف های اروپایی نیز خواهد بود.

نجفی منش افزود: شرکای اروپایی ایران می توانند از این فرصت برای سرمایه گذاری های سودآور در ایران استفاده کنند و ظرفیت های اقتصاد ایران را بشناسند.

وی در ادامه گفت: متقابلاً تجار ایرانی هم می توانند از این فرصت برای شناساندن مزیت های خود و معرفی پتانسیل های ایران به طرف های خارجی استفاده نمایند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در زمینه واسطه شدن کشور چک به عنوان پلی برای ورود کالاهای ایرانی به اروپا نیز گفت: توسعه کافی زمینه های تجاری کشور در سطح بین الملل نیاز به واسطه و پل اتصال را از بین می برد و به عبارتی ما در صورت بسترسازی های مناسب و حرکت بسوی تسهیل تجارت می توانیم بطور مستقل و مستقیم به بازارهای جهانی متصل شویم و نیازی هم به واسطه نداشته باشیم.

نجفی منش افزود: در ابتدای حرکت به سمت توسعه تجاری ایران و اروپا برخی کشورهای میتوانند در جهت تسریع این حرکت کمک نمایند؛ برای مثال کشور ترکیه به علت آشنایی بیشتر با اروپا و بازارهای اروپایی در وهله اول می تواند در اتصال صادرات ایران به بازارهای مصرف اروپا مفید باشد.

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و فرانسه در پایان با تاکید بر ضرورت توسعه بسترهای تجاری ایران در شرایط روز گفت: لازم است اطلاعات کالایی ایران به روزرسانی شود و همچنین مراکز سفارت و بازرگانی ها تقویت شوند؛ به این ترتیب جایگاه محصولات ایرانی را در بازارهای هدف اروپایی باز خواهیم کرد.

کد خبر 9411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =