کف ۳۵۰۰ تومانی برای دلار؟

قیمت دلار در بازار تهران در حدود یک ماه گذشته در حوالی رقم ۳۴۰۰ تا ۳۴۵۰ تومان قرار گرفته و تغییر جدی را تجربه نکرده است

مبادلات بازار ارز امروز نیز در شرایطی در محدوده 3460 تومان قرار گرفت که بررسی های اگزیم نیوز نشان می دهد قیمت دلار در حدود یک ماه گذشته به جز روزهای انتهایی ماه گذشته در سایر موارد نسبتا باثبات بوده است و تغییرات چندان جدی را تجربه نکرده است که به عقیده صاحبنظران این بازار این مسأله حکایت از وجود یک کف قیمتی است که به نظر می رسد در رقم ۳۴۵۰ تومان شکل گرفته است. به گزارش و تحلیل پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز فعالان بازارهای صادراتی وضعیت باثبات فعلی را بسیار در زمینه فعالیت خود مناسب ارزیابی می کنند.

به گفته آنها زمانی که وضعیت بازار دلار باثبات است برنامه ریزی برای فعالیت ها و کسب و کار ما نیز آسان است. در این بین اما یکی از موضوعاتی که کارشناسان بازار ارز از بابت ان اظهار نگرانی می کنند سرکشی دولت به حساب های بانکی مردم است که این امر می تواند سبب فرار پول از سیستم بانکی و ورود آن به سایر بازارها شود. به تحلیل اگزیم نیوز در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که از 950 هزار میلیارد تومان نقدینگی 800 هزار میلیارد تومان آن در سیستم بانکی محبوس است. اگر دولت قصد دخالت در این بازار را داشته باشد و به بهانه هایی همچون هدفمندی یارانه ها، مبارزه با پولشویی و یا ایجاد یک سیستم مالیاتی مطمئن به حساب افراد سرکشی کرده و از آنها مالیات بستاند مطمئنا بخش زیادی از نقدینکی به بازارهای دیکر از جمله ارز منتقل خواهد شد.

در این بین موضوع دیگر که در شرایط فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است تغییرات شدید بهای دلار در بازارهای جهانی است. با آن که قیمت دلار در بازارهای جهانی رو به افزایش است اما در ایران شاهد تغییرات خاصی در ارزش این ارز بین الملی نیستیم. این امر البته ناشی از وجود یک کنترل در بازار نیست چراکه بازار تقریبا بر اساس قواعد در حال رفت و برگشت است. با این حال با فرارسیدن فصل گرم سال و در پیش بودن مسافرت ها پیش بینی می شود قیمت دلار در بازار اندکی افزایش یابد. این در حالی است که قیمت ارز در اتاق مبادله نیز به آرامی در حال افزایش بوده و فاصله دو ارز دولتی و خصوصی را کاهش می دهد.

کد خبر 9423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =