کسانی که از پرداخت مالیات می گریزند، بترسند

رصد حساب‌های بانکی به معنای بررسی همه حساب ها نیست، بلکه افرادی که گردش مالی زیادی دارند و در اظهارنامه هایشان منعکس نمی شود سازمان امور مالیاتی می تواند با بررسی آن ورودی و خروجی سرمایه را بازبینی کند

غلامرضا سلامی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با اگریم نیوز گفت: رصد حساب‌های بانکی به معنای بررسی همه حساب ها نیست، بلکه افرادی که گردش مالی زیادی دارند و در اظهارنامه هایشان منعکس نمی شود سازمان امور مالیاتی می تواند با بررسی آن ورودی و خروجی سرمایه را بازبینی کند.

وی اظهار کرد: اگر منشا ورودی و خروجی نقدینگی انجام معامله و درآمد زایی باشد باید بابت آن مالیات پرداخت کنند در همه جای دنیا این موضوع مورد بررسی قرار میگیرد و در ایران نیز این امر باعث شفافیت خواهد شد.

سلامی با تاکید بر اینکه همه حساب های بانکی رصد نخواهد شد، بیان کرد: امنیت اطلاعاتی حساب کاربران در هر شرایطی حفظ خواهد شد اما قانون گذار این اجازه را به متولیان داده تا در شرایط اضطراری حساب‌های مشکوک را رصد کنند. اگرتوجیه قابل قبولی برای حجم بالای سرمایه افراد باشد قطعا مشکلی بوجود نخواهد اما اگر گردش مالی در راستای انجام معاملات و توسعه تجارت باشد موظف به پرداخت مالیات تعیین شده هستند.

میلیاردهایی که از پرداخت مالیات می گریزند، بترسند!

مشاور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: متاسفانه یا خوشبختانه در برخی بخش ها فعالانی با درآمدهای بالا و گردش های مالی زیادی وجود دارند که به نحو های مختلفی از پرداخت مالیات میگریزند. وی با اشاره به اینکه این ابزار می تواند آخرین شیوه اخذ مالیات باشد، گفت: اگر  رصد حساب‌ها  به درستی و با شیوه ای صحیح انجام شود یعنی درآمد آنها کاملا مشخص شود موجب شناسایی بهتر افراد خواهد شد اما اگر سیستم های حسابداری لازم برای کسب اطلاعات  و درآمد افراد را حذف کنیم، شیوه ای مضر برای اقتصاد با حاشیه های جدید بوجود می آید.

رصد حساب های بانکی، شیوه ای برای برقراری عدالت

سلامی ادامه داد: شاید این شیوه، شیوه درستی برای برقراری عدالت در پرداخت مالیات باشد چرا که افراد ثروتمندی بسیاری هستند که مالیات پرداخت نمی‌کنند. یکی از راه های کشف این موضوع، رصد حساب بانک با تدبیری که سلب اعتماد نشود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: قطعا مردم برای این اقدام نارضایتی خود را اعلام می کنند اما افرادی که تا به حال درآمد خود را پنهان کرده اند دیگر راه گریزی ندارند حتی اگر به سیستم بانکی بی اعتماد شوند.

نقدینگی هیچ موقع از بانک به بازار های موازی منتقل نمی شود اما ممکن است بر سپرده های مفید تاثیر منفی بگذارد، چون همیشه حدود 90 درصد نقدینگی در بانک ها وجود دارد، ممکن است بازارهای غیر بانکی رونق بگیرند.

کد خبر 9464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =