۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
امضای تفاهمنامه اقتصادی ایران و هلند

جمهوری اسلامی ایران و هلند برنامه عملیاتی همکاری های اقتصادی و بانکی امضا کردند

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از شادا، این یادداشت تفاهم صبح امروز در دیدار محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و "هنگ کامپ" وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند در محل وزارت اقتصاد به امضا رسید.

بنا بر این گزارش، خزاعی پس از دیدار با وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند، طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، هدف از این ملاقات را برنامه ریزی عملی و اجرایی برای همکاری های دو کشور دانست و اظهار داشت: در جریان سفر پیشین آقای کامپ به کشورمان، پیشنهاد کردیم، یک برنامه عملیاتی برای همکاری در چند حوزه مشخص مثل انرژی (نفت و گاز)، همکاری های بانکی و مالی و کشاورزی به ویژه مدیریت منابع آب تهیه کنیم که خوشبختانه این امر امروز محقق شد.

وی با بیان اینکه سند امضا شده دقیقا یک برنامه عملیاتی است، گفت: در این برنامه، تمام حوزه ها با زمان بندی اجرایی آن که هر دستگاهی در دو کشور چه کار باید بکند، به طور کامل مشخص شده است.

خزاعی یکی از نکات مهم این یادداشت تفاهم را "همکاری دوجانبه در زمینه تامین منابع مالی برای پروژه های اجرایی ایران" خواند و گفت: در گذشته، شرکت های ایرانی از خدمات چهار موسسه مالی مهم هلند استفاده  می کردند که به خاطر تحریم ها، این روابط قطع شده بود و مجددا این روابط از سر گرفته خواهد شد.

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران افزود: در مرحله اول به عنوان یک آزمایش به منظور سنجش توانمندی سیستم بانکی دو کشور و همکاری با یکدیگر، تا سقف 250 میلیون یورو برای بعضی از پروژه ها پیشنهاد شده تا بعدا به پروژه های دیگر نیز اختصاص پیدا کند.

این گزارش حاکی است، "هنگ کامپ" وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند نیز طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما بسیار علاقه مندیم، در شرایط پس از برجام، یک رابطه بلند مدت مالی، بانکی و اقتصادی با ایران داشته باشیم و در این ارتباط شرکت های هلندی بسیار شایق هستند.

وی با اشاره به عدم وجود منع قانونی و نیز علاقه مندی شدید بانک های ملی و بین المللی هلندی برای حضور در ایران، اظهار داشت: در این راستا ما از ارتقای روابط بانک های مرکزی دو کشور استقبال می کنیم.

کد خبر 9569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =