بسترهای حقوقی تجارت ایران و انگلیس

ایران و انگلیس قصد دارند تیم هایی حقوقی را برای کمک به سرمایه گذاری و تجارت متقابل دو کشور مبادله کنند

به گزارش پایگاه خبری ترند، ایران و انگلیس قصد دارند تیم هایی حقوقی را برای کمک به سرمایه گذاری و تجارت متقابل تجار دو کشور مبادله کنند.

السپت مک دونالد، مشاور سیاستگذاری بین المللی در جامعه حقوقی انگلیس و ولز گفت: «ما با رئیس کانون وکلای ایران دیدار داشتیم. دو طرف بسیار علاقمند به همکاری بودند. ما درباره فعالیت های احتمالی آینده از جمله در خصوص اعزام هیئت های حقوقی ویژه به ایران و بالعکس گفت و گو کردیم.»

«من فکر می کنم تمایل زیادی به این کار از سوی جامعه حقوقی انگلیس وجود خواهد داشت. ایران دارای جنبه های مختلفی از جمله جمعیت جوان، زیرساخت های مناسب، نیروکی کار بسیار تحصیلکرده و موقعیت جغرافیایی بسیار مفید است که آن را بسیار جذاب می سازد.»

ایران دارای جمعیتی 80 میلیون نفری است و کشورهای مستعد موجود در همسایگی این کشور بازاری 300 میلیون نفری محسوب می شوند.  تهران علاقمند به جذب سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری های مشترک است که می تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بازار کشورهای منطقه را نیز هدف قرار دهد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند بعد از لغو تحریم های غرب علیه ایران، شرکت های ایرانی برای آمادگی جهت ورود به مسیری جدید بیش از هر چیز دیگری به مشاوره های حقوقی نیاز دارند.

مک دونالد افزود: «موضوع مطرح در حال حاضر مسئله بانکی و مالی است. من فکر می کنم این مسئله در ایران نیز به اندازه لندن سبب سرخوردگی شده است. اما فکر می کنم مطمئنا منافع تجاری در آن کشور وجود دارد. بنابراین باید راه هایی پیدا کرد تا از این موانع عبور کنیم. انگلیس تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در ایران دارد و ایران نیز علاقمند به سرمایه گذاری در انگلیس است.»

به رغم لغو تحریم های غرب علیه ایران، بانک های غربی به دلیل نگرانی از تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا تمایل چندانی به همکاری با ایران از خود نشان نمی دهند.

کد خبر 9591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =