خودکفایی در تولید کنستانتره سنگ‌آهن تا پایان سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودکفایی کشور در تولید کنستانتره تا پایان سال جاری خبر داد

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه کویر، محمدرضا نعمت زاده در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی 10 طرح صنایع معدنی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور با اعلام این خبر اظهار کرد: تا پایان سال جاری 40 طرح نیمه تمام در حوزه صنایع معدنی در سراسر کشور آماده بهر‌برداری خواهد شد.

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این 40 طرح معدنی، 24 میلیون تن به زنجیره فولاد کشور اضافه خواهد شد و به عبارتی دیگر تا پایان سال جاری کشور در تولید کنستانتره به خودکفایی خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و به صورت ویدئو کنفرانس، 10 طرح صنایع معدنی، افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

براساس این گزارش، طرح‌های افتتاح شده امروز بیشتر در صنایع معدنی، پتروشیمی و صنایع میان دستی پتروشیمی است که در مجموع 6800 میلیارد تومان سرمایه گذاری و برای 1800 نفر استغال ایجاد کرده است.

از طرح های افتتاح شده امروز می توان به افتتاح کارخانه کنستانتره شماره 2 سنگ آهن زرند با ظرفیت دو میلیون تن در سال و همچنین کارخنه گندله سازی سنگ آهن زرند با ظرفیت 2.5 میلیون تن و با سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی در این 2 پروزه و اشتغالزایی 500 نفر اشاره کرد.

همچنین به صورت ویدئو کنفرانس، عملیات اجرایی کارخانه کنستانتره سنگ آهن با ظرفیت 100 هزار تن در سال و با سرمایه گذاری 16 هزار میلیارد تومان و همچنین کارخانه کنستانتره دیگر سنگ آهن با ظرفیت 1000 تن و سرمایه گذاری 10 میلیارد تومان در شهرستان جیرفت آغاز شد.

براساس این گزارش عملیات اجرایی پتروشیمی فجر کرمان، کارخانه کنستانتره مس جیرفت با ظرفیت 55 هزار تن،کارخانه فروآلیاژ بردسیر با ظرفیت 12 هزار تن و کارخانه پارس پلیمر پارس نیز آغاز شد.

کد خبر 9596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =