مدیر شركت هلندی: اتحادیه اروپا برای رفع موانع تجاری ایران، به آمریكا فشار آورد

تهران- ایرنا- مدیر فروش شركت بین المللی «اویون ترینینگ» هلند گفت: اتحادیه اروپا باید برای رفع موانع تجاری ایران، آمریكا را زیر فشار قرار دهد، زیرا آمریكا با حفظ برخی تحریم ها، مانع ایجاد كرده است

«وینسنت رویز»** كه همراه هیات تجاری هلند به تهران سفر كرده است، به خبرنگار ایرنا گفت: اگر همه تلاش ها همسو شود، قدرت بزرگی شكل می گیرد كه می تواند آمریكا را به ارائه راه حلی متقاعد كند.
رویز حاصل این اقدام را «عادی شدن روابط تجاری ایران با جهان» دانست. 
شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترك (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
این مدیر هلندی تاكید كرد «اتحادیه اروپا تاكنون در زمینه لغو تحریم ها گام های خوبی برداشته است» و ادامه داد: همه كشورهای اروپایی علاقه مندند روابط تجاری شان با ایران هر چه زودتر عادی شود. 
وی اضافه كرد: واقعیت ایران با آنچه رسانه ها تبلیغ كرده اند متفاوت است و این كشور فرهنگ غنی و شگفت انگیزی دارد. 
مدیر فروش شركت بین المللی اویون ترینینگ گفت: این شركت از شركت های فعال اروپا در زمینه آموزش تخصص های مورد نیاز صنعت هوایی است و در 167 كشور جهان فعالیت می كند و سالیانه در این زمینه یك میلیون و 200 هزار ساعت آموزش می دهد. 
رویز اضافه كرد: این شركت تاكنون با بیشتر شركت های هواپیمایی ایران مذاكره كرده است و چشم انداز روشنی را پیش رو می بیند.
به گزارش ایرنا، یك هیات هلندی شامل بیش از 40 شركت مواد غذایی، كشاورزی، ماشین آلات، حمل و نقل و لجستیك روز یكشنبه این هفته درنخستین روز سفرشان به تهران روز با مسئولان و فعالان صنعتی و تجاری ایرانی نشست های مشترك داشته و در مورد همكاری های تجاری آینده گفت و گو كرده اند.
ریاست این هیات را هنك كمپ وزیر امور اقتصادی هلند بر عهده داشت. 
كمپ همچنین در حاشیه بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی كه شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه در تهران برگزار شده بود،گفت: شركت های ایرانی و هلندی در پی گسترش حضور در دو كشورند اما این مهم باید با حل مشكل نقل و انتقال پول محقق شود.
وی روز گذشته (بیست و یكم اردیبهشت ماه) همراه برخی از همراهان خود به استان فارس سفر كرد.
كمپ آذرماه پارسال نیز در صدر یك هیات بازرگانی به تهران سفر كرد و افزون بر حضور در نشست سران مجمع كشورهای صادركننده گاز (جی.یی.سی.اف) با دولتمردان اقتصادی و سیاسی كشور درباره راه های توسعه و تحكیم مناسبات به گفت و گو نشست.
بیست و سوم فروردین ماه نیز یك هیات تجاری دیگر از این كشور به تهران سفر كرده بود. 
هلند بیشترین صادرات را به كشورهای آلمان با 20 میلیارد و 900 میلیون یورو، بلژیك با هشت میلیارد و 500 میلیون یورو، انگلیس با هشت میلیارد و 300 میلیون یورو، فرانسه 6 میلیارد و 900 میلیون یورو و ایتالیا سه میلیارد و 300 میلیون یورو دارد.

کد خبر 9598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =