خرید گندم از ۹ استان عملیاتی شد

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم در سال جاری تاکنون یک میلیون و 300 هزار تن از 9 استان گرمسیر کشور خریداری شده است. اسماعیل اسفندیارپور افزود: در مجموع قیمت گندم خریداری شده حدود 16 میلیون و 510 هزار ریال برآورد شده است که توسط بانک کشاورزی به حساب گندم کاران پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: اکنون در استان های خوزستان بیش از 900 هزار تن، سیستان و بلوچستان 16 هزار تن، هرمزگان 30 هزار تن، بوشهر 90 هزار تن، فارس 120 هزار تن، کرمان 90 هزار تن، کرمانشاه سه هزار و 500 تن و ایلام 130 هزار تن گندم خریداری شده و عملیات برداشت و خرید در کهگیلویه و بویراحمد نیز به تازگی در حال انجام است.
وی ادامه داد: بیش از 450 مرکز خرید در استان های یادشده، فرایند خرید گندم را انجام می دهند و با افزایش برداشت گندم در استان های دیگر به تدریج به تعداد مراکز خرید اضافه می شود.
وی گفت: هم اکنون محصول گندم تولید اصلی استان های خوزستان، گلستان، فارس، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و بوشهر است.
وی افزود: طبق مصوبه دولت، امسال قیمت هرکیلوگرم گندم معمولی(نان) 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13 هزار و 68 ریال با چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید از گندمکاران خریداری می‌شود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با یادآوری اینکه عاملیت خرید گندم امسال با بانک کشاورزی است، گفت: بتدریج با افزایش خرید گندم، منابع اعتباری آن نیز تامین و به حساب گندمکاران واریز می شود.

 

منبع: ایرنا

کد خبر 9616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =