تکاپوی اسلام آباد برای توسعه تجارت با تهران

وزیر بازرگانی پاکستان در جلسه ای با فعالان تجاری این کشور قول داد به مشکلات آنان برای کمک به مناسبات تجاری پاکستان با سایر کشورها فورا رسیدگی شود

وزیر بازرگانی پاکستان در جلسه ای با فعالان اقتصادی و تجاری این کشور اطمینان داد که مشکلات موجود در مسیر افزایش همکاری های تجاری با ایران از جمله مسائل بانکی را به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت ها، حل خواهد کرد. خرم دستگیر خان' در جلسه ای با 'وحید احمد' رئیس انجمن بازرگانان این کشور و تعدادی از صادر کنندگان و وارد کننده میوه و سبزیجات پاکستان، در جریان مشکلات این فعالان اقتصادی و تجاری قرار گرفت و قول داد به مشکلات آنان برای کمک به مناسبات تجاری پاکستان با سایر کشورها فورا رسیدگی شود.

وحید احمد در این جلسه توضیحاتی درباره ظرفیت های خوب در بازار ایران پس از لغو تحریم ها ارائه کرد و گفت که با وجود این ظرفیت خوب برای تجارت و نیز با توجه به لغو تحریم ها، بانک های پاکستانی همچنان رغبت چندانی به همکاری با تجار این کشور برای تسهیل فعالیت های تجاری با ایران از خود نشان نمی دهند.
وحید احمد همچنین مشکلات صادرات محصولات پاکستانی به بازارهای اروپایی را با وزیر بازرگانی این کشور مطرح کرد و خرم دستگیر خان نیز به آنان اطمینان داد که این مشکلات را، به ویژه مشکلات موجود بر سر راه افزایش همکاری های تجاری با ایران را با اولویت حل خواهد کرد.
وزیر بازرگانی پاکستان چند روز پیش نیز اعلام کرد که کشورش علاقه مند به توسعه و نوسازی ارتباط ریلی با ایران و ایجاد ارتباط ریلی با افغانستان با هدف ایجاد زیرساخت های لازم برای گسترش همکاری های تجاری با این دو کشور همسایه است.
پس از لغو تحریم ها، بسیاری ازشرکت ها و تجار پاکستانی بی صبرانه به دنبال به گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران هستند اما با وجود برطرف شد موانع بانکی، بانک های پاکستانی همچنان برای شروع همکاری با ایران، با احتیاط گام برمی دارند.

 

منبع: ایرنا

کد خبر 9618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =