تجار ایرلندی به دنبال صنایع غذایی ایران

به گزارش پایگاه خبری آیریش اگزمینر، بلندپروازی برای افزایش حجم مبادلات محصولات کشاورزی بین ایران و ایرلند با نشست موفق تجاری اتحادیه صادر کنندگان ایرلند افزایش یافته است

رئیس اتحادیه صادر کنندگان ایرلند گفت: این اتحادیه خواستار ارتباطات بیشتر با ایران است و ما به ایجاد فرصت های بیشتر برای شرکت های ایرلندی جهت بررسی بازار ایران نیاز داریم. به گزارش پایگاه خبری آیریش اگزمینر، بلندپروازی برای افزایش حجم مبادلات محصولات کشاورزی بین ایران و ایرلند با نشست موفق تجاری اتحادیه صادر کنندگان ایرلند افزایش یافته است.

در جریان نشست 30 مدیر ارشد تجاری در هتل مریون دوبلین، تجارت مواد غذایی یکی از موضوعات کلیدی مورد بحث در نهار کاری تجاری ایرانی و ایرلندی بود. جواد کچوئیان، سفیر ایران در ایرلند در این نشست با اشاره به ظرفیت های تجارت برای شرکت های ایرلندی در ایران گفت: «لغو تحریم ها علیه ایران و گشایش درهای تجارت و کسب و کار در ایران به روی جهان بزرگترین فرصت موجود در بین بازارهای نوظهور در طی حدود ربع قرن گذشته است.»

وی افزود: «فکر کردن به فرصتی به این بزرگی برای ایران و شرکت های مختلف جهان دشوار است. هم اکنون ایران یکی از بازارهای بزرگ دست نخورده دنیا محسوب می شود.» «خط مشی تجاری فعلی ایران نسبت به پذیرش سرمایه گذاری خارجی بسیار مثبت است و این امکان وجود دارد که کالا در ایران تولید و بخشی از آن به کشورهای همسایه صادر شود.» «ایران یک بازار آماده 80 میلیون نفری دارد و به بازار 300 میلیون نفری کشورهای همسایه نیز دسترسی دارد. دوره جدیدی در اقتصاد ایران آغاز شده است.»

«صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرده که نرخ رشد اقتصاد ایران در سال 2016 به 4 تا 5 درصد برسد و این روند در سال های بعدی نیز ادامه داشته باشد.» در این نشست همچنین سیمون مک کیور، رئیس اتحادیه صادر کنندگان ایرلند گفت: «ما فرصت های فراوانی برای ارتقاء روابط تجاری مان با ایران در بخش های مختلف به ویژه دارو، هوانوردی، ساخت و ساز، مهندسی، اجاره هواپیما، خودرو، لبنیات و ارتباطات و فن آوری اطلاعات می بینیم.» «اتحادیه صادر کنندگان ایرلند، خواستار ارتباطات بیشتر دو کشور است و ما به ایجاد فرصت های بیشتر برای شرکت های ایرلندی جهت بررسی بازار ایران نیاز داریم.»

کد خبر 9623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =