رشد ۱۲ درصدی خرید چای سبز

شورای اقتصاد با افزایش ۱۲ درصدی خرید تضمینی چای موافقت کرد و اعلام کرد افزایش بیشتر غیررقابتی است

رئیس سازمان چای کشور با اعلام موافقت شورای اقتصاد با افزایش 10 تا 12درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای هشدار داد: در صورت افزایش بیش از قیمت مصوب امکان رقابت با توجه به واردات چای از چایکاران سلب می‌شد.

محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،گفت: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای در شورای اقتصاد مصوب شده و به زودی اعلام می‌شود. وی افزود: 10 تا 12 درصد نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای در شورای اقتصاد مصوب شده اما به دلیل طی مراحل اداری تا چند روز آینده نرخ نهایی آن اعلام می‌شود.

روزبهان تصریح کرد: افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای بر اساس نرخ تورم در شورای اقتصادی مصوب شده است. وی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود پیشنهاد 30 درصدی برای افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای با افزایش حدود 12 درصدی آن موافقت شده است، گفت: در صورت افزایش نرخ خرید تضمینی بیش از مقدار مصوب شده چایکاران با مشکلاتی در بازار مواجه می‌شدند.

وی گفت: در صورت افزایش بیش از نرخ مصوب امکان رقابت از چایکاران با توجه به واردات چای سلب می‌شد.

رئیس سازمان چای کشور افزود: در 3 سال اخیر به ترتیب 50،21 و 60 درصد به نرخ خرید تضمینی  برگ سبز چای اضافه شده است. وی افزود: سال گذشته برگ سبز چای درجه یک با قیمت 2 هزار و 180 و برگ سبز چای درجه 2 با قیمت هزار و 210 تومان از چایکاران خریداری شده است. رئیس سازمان چای کشور همچنین اظهار داشت: در مجموع در سال زاراعی گذشته 87 هزار تن برگ سبز چای معادل 131 میلیارد و 500 میلیون تومان از کشاورزان خریداری شد.

کد خبر 9624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =