ممنوعیت واردات میوه و سبزی روسیه از ترکیه

سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه اعلام کرد از هفته آینده واردات انواع میوه و سبزیجات از ترکیه به طور کامل ممنوع می‌شود

سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه در نظر دارد واردات تمام میوه‌ها و سبزیجات از ترکیه را از هفته آینده به طور کامل ممنوع اعلام کند. بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس» روسیه، «یولیا شوابائوسکنه» (Yulia Shvabauskene) رئیس سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه اعلام کرد این سازمان در حال بررسی این اقدام است چرا که «کشف محصولات غذایی ترکیه که نیاز به قرنطینه شدن دارند، همچنان ادامه دارد»‌.

بر اساس این گزارش، این محدودیت‌های جدید، نه تنها شامل نوعی مشروبات الکلی شامل آبمیوه می شود بلکه شامل لیمو، گریپ فروت و نیز واردات بقیه انواع سبزیجات و میوه‌ها را که قبلا جزء تحریم‌ها معرفی شده بودند، نیز خواهد بود.

مسکو از تاریخ اول ژانویه سال جاری میلادی واردات بخش عمده محصولات کشاورزی ترکیه شامل میوه‌ها و سبزیجات تولیدی این کشور را به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا ممنوع کرده بود.

پس از سرنگونی جنگنده سوخو24  روسیه توسط جنگنده‌های اف-16 ترکیه بر فراز سوریه در تاریخ 24 نوامبر سال 2015 میلادی که به تیره شدن روابط دو کشور انجامید، روسیه نیز تحریم‌هایی را علیه ترکیه اعمال کرد. ممنوعیت ورود کالاهایی چون فلفل، انار و بادمجان از ابتدای امسال اعمال شده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین البته روز گذشته اعلام کرد که اعمال این تحریم‌ها علیه ترکیه اصلا مسئله‌ای سیاسی نیست و سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی روسیه که این تحریم‌های جدید را اجرا می‌کند اصلا سازمانی سیاسی نیست و توضیحات مشخص و خاصی در رابطه با این تحریم‌های جدید وجود دارد.

 

منبع: فارس

کد خبر 9625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =