آینده روشن لجستیک روی ریل های خاورمیانه 

دبیرکل اتحادیه بین المللی راه آهن های جهان، در مراسم گشایش چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گفت: خط آهن جاده ابریشم همکاری های لجستیکی را در بین کشورهای مسیر افزایش خواهد داد و این نشان می دهد منطقه خاورمیانه در حوزه شبکه ریلی آینده روشنی دارد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، چهارمين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل ريلي، صنايع و خدمات وابسته به عنوان بزرگترين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل ريلي منطقه خاورميانه از امروز ۲۶ اردیبهشت تا ۲۹ ارديبهشت ماه با حضور صدها شركت بزرگ داخلي و خارجي در تهران در حال برگزاری است.

صادق سكري مديركل روابط عمومي راه آهن گفت: اطلاع رساني از آخرين دستاوردها و تكنو لوژي صنعت حمل ونقل ريلي و صنايع وابسته ، ارتقاء توليدات داخلي، توسعه صادرات، ارائه توانمندي هاي شركت هاي ايراني، افزايش توليد و صادرات، بومي سازي صنايع ريلي و آشنايي توليدكنندگان صنايع ريلي كشور با جديدترين پيشرفت هاي روز اين صنعت در جهان، برخي از اهداف برگزاري چهارمين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل و صنايع ريلي ايران است. دراين نمايشگاه ،شركت هاي داخلي نوين ترين توليدات، تجهيزات و خدمات حوزه حمل و نقل ريلي را ارايه خواهند كرد و در كنارآن ها شركت هاي حمل و نقل ريلي خارجي از كشورهايي مانند آلمان، انگلستان، سوئيس، فرانسه ، ايتاليا، تركيه، چين،فلاند ، بنگلادش،بلژيك، جمهوري چك ، روسيه، اكراين، استراليا، لهستان،بلغارستان،سوئد حضور خواهند يافت .
تعداد شركت هاي خارجي مشاركت كننده در چهارمين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل ريلي، صنايع و خدمات وابسته نسبت به سال گذشته ۴۰۰ درصد افزايش يافته و شركت هاي داخلي هم امسال با رشدي ۲۰۰ درصدي در نمايشگاه حضور يافته اند.

براساس برنامه ريزي صورت گرفته همزمان با برگزاري چهاردهمين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل ريلي همايش بين المللي (ريل - نفت – بندر) و كنفرانس قطار هاي پرسرعت ژاپن نيز در تهران برگزار خواهد شد.
گفتني است در اين نمايشگاه انواع صنايع و خدمات مختلف ريلي بخش مسافري درون شهري، برون شهري و بخش باري، انواع واگن ها، واگن‌هاي نيرومحركه، واگن مولد ، واگن مانوري ، لوكوموتيو برقي و ديزلي، قطعات مصرفي واگن هاي اتوبوسي، واگن هاي باري، شركت هاي حمل و نقل ريلي، شركت هاي ارائه دهنده خدمات پس از فروش ،خدمات تعمير ونگهداري و خدمات بيمه اي، ارائه و در معرض ديد علاقمندان قرار خواهد گرفت.

افق های روشن خاورمیانه در حمل و نقل ریلی

به گزارش اگزیم نیوز، مسیر جاده ابریشم به عنوان کوریدور استراتژیک حمل و نقل ریلی در خاورمیانه این منطقه را به یکی از حلقه های توسعه حمل و نقل در جهان بدل کرده است.

گفتنی است، پتانسیل های ژئوپلتیک و موقعیت راهبردی ایران در این شاهراه حمل و نقل موجب ایفای نقش کلیدی کشورمان در توسعه و رونق این مسیر شده است.

براساس اخبار پیشین، سرمایه‌گذاری چهل میلیارد دلاری چین در «صندوق سرمایه‌گذاری راه ابریشم» و درخواست از سایر کشورها برای پیوستن به این صندوق حاکی از اهمیت احیای جاده ابریشم در دیدگاه چینی است. اهمیت این طرح تا آنجاست که براساس خبرها، پکن قصد دارد این پروژه را با طرح وسیع‌تری به نام «منطقۀ آزاد تجاری آسیا‌پاسیفیک» (FTAAP) متصل و مرتبط سازد.

ژان پیرلوبینو روز یکشنبه در مراسم گشایش چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: بدون شک توسعه شبکه ریلی در خاورمیانه و حمل ونقل چند وجهی رونق اقتصادی بیشتری را برای ایران وکشورهای منطقه فراهم می کند.

دبیرکل اتحادیه بین المللی راه آهن های جهان گفت: این اتحادیه با 240 عضو در جهان در توسعه خط آهن و حمل و نقل چند وجهی در خاورمیانه با ایران همکاری های نزدیکی دارد.

وی افزود: خاورمیانه یکی از مناطق پویا در شبکه راه آهن ریلی است و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی قطارهای سریع السیر در این منطقه خواهیم بود.

وی گفت: اتحادیه بین المللی راه آهن های جهان همواره در صدد است برای راه اندازی کریدور های بین المللی و افزایش حمل و نقل بار و مسافر در شبکه ریلی جهان همکاری های نزدیکی با کشورهای عضو برقرار کند.

وی گفت: خط آهن جاده ابریشم همکاری های لجستیکی را در بین کشورهای مسیر افزایش خواهد داد و این نشان می دهد منطقه خاورمیانه در حوزه شبکه ریلی آینده روشنی دارد.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی ریل - بندر و ریل - نفت همزمان با چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقلی ریلی افزود: اتصال کشتیرانی و حمل و نقل چند وجهی به ترمینال های مختلف نفت و گاز در کشوری های خاورمیانه و استفاده از نوآوری ها و استانداردها سبب خواهد شد خدمات بین المللی بهتری به مشتریان این اتحادیه ارائه شود.

وی گفت: ارائه خدمات استاندارد و بین المللی به توسعه کسب و کار در این عرصه کمک خواهد کرد و برای نخستین بار برگزاری این کنفرانس حرفه ای در ایران نشانگر مشارکت تمام دست اندرکاران حمل و نقل ریلی، دریایی و نفتی از طریق شبکه راه آهن است.

ظرفیت های همکاری ریلی تهران-مسکو

در ادامه این مراسم ، اولک بلازروف رییس راه آهن روسیه گفت: خوشبختانه ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری های ریلی بین ایران و روسیه وجود دارد و ما امیدواریم با توسعه همکاری های خود در این بخش شاهد رونق حمل نقل بار و مسافر در کریدور شمال به جنوب باشیم.

وی گفت: در سال گذشته شاهد کاهش حمل محموله های ترانزیتی بین روسیه و ایران بودیم اما امسال حمل بار از طریق روسیه به ایران 25 درصد افزایش یافته است.

بلازروف گفت: همکاری های ریلی ایران و روسیه برای نخستین بار از طریق جلفا آغاز شد، اما اکنون ظرفیت های خوبی برای توسعه حمل و نقل ریلی بین دو کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: ما هم اکنون در حال آغاز خط برقی کردن خط آهن اینچه برون هسیتم و امیدواریم بزودی کار خود را این منطقه آغاز کنیم.

کد خبر 9663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =