تلاش دولت بسترسازی برای بانکداری اسلامی است

رئیس‌جمهور گفت: تلاش دولت فراهم کردن شرایطی است که فعالیت بانکها بیش از پیش منطبق بر فقه اسلامی باشد و در این مسیر از مراجع معظم یاری می‌طلبد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حضرت آیت الله العظمی سبحانی در دیدار حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ضمن بیان "همواره برای موفقیت دولت دعا می‌کنم"، بر ضرورت انطباق هرچه بیشتر نظام بانکی کشور بر مبنای احکام شرعی تأکید کرد.

این مرجع عالی‌قدر عالم تشیع در این دیدار که عصر جمعه و در بیت معظم‌له برگزار شد، گفتند: کارمزد بانک‌ها باید واقعی و در مسیر کمک به بخش تولید و رفع مشکلات مردم باشد و متخصصان برای حل این موضوع تلاش کنند.

تکمیل تأمین آب آشامیدنی شهر قم از نظر کمی و کیفی از دیگر موضوعاتی بود که آیت الله العظمی سبحانی در این دیدار به آنها پرداختند.

 روحانی رییس جمهوری نیز در این دیدار با تشریح برنامه‌های دولت یازدهم برای رونق و آبادانی ایران اسلامی، اظهار امیدواری کرد که با وحدت، همدلی و حمایت‌های علما و مراجع عظام و همچنین برنامه‌های دولت؛ امسال، سالی پرخیر و برکت برای مردم باشد.

رئیس‌جمهور در خصوص موضوع بانکداری نیز گفت: تلاش دولت فراهم کردن شرایطی است که فعالیت بانکها بیش از پیش منطبق بر فقه اسلامی باشد و در این مسیر از مراجع معظم یاری می‌طلبد.

حضرت آیت الله سبحانی در این دیدار مجموعه کتاب هفت‌جلدی "ریحانة الادب" و همچنین کتاب "فتنه تکفیر" را به رییس جمهوری اهدا کردند.

کد خبر 9731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =